KudoZ home » English to Polish » Marketing

set in a serif type face

Polish translation: czcionką szeryfową/krojem szeryfowym


13:26 Dec 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: set in a serif type face
rodzaje czcionek
kisiel
Polish translation:czcionką szeryfową/krojem szeryfowym
Explanation:
czcionki są szeryfowe (np. Times) i bezszeryfowe (np. Arial)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 14:01:11 (GMT)
--------------------------------------------------

bezszeryfowe są również nazywane \"nieszeryfowymi\"

co oznacza \"set\" - wynika z kontekstu
Selected response from:

medyk
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2czcionką szeryfową/krojem szeryfowymmedyk
4zestaw czcionki szeryfowej
leff
3zapisane w czcionce typu szeryf
Maciej Andrzejczak


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zapisane w czcionce typu szeryf


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-05 13:32:52 GMT)
--------------------------------------------------

szeryfy ang serifs = poprzeczne zakonczenie głównych i ł±cz±cych kresek (liter) w pi¶mie drukarskim, najczę¶ciej w kształcie krótkich klinów lub kresek
Poligraficzny Słownik Terminologiczny wyd. Polska Izba Druku

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4029

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: pewnyś że są "czcionki typu szeryf"? ja nie widziałem
2 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zestaw czcionki szeryfowej


Explanation:
"W rodzinie Windows system wyposazony jest standardowo w czcionke Times New Roman (szeryfowa), Arial (bezszeryfowa)"


    Reference: http://www.pckurier.pl/webmaster/2000/styczen/andrusiewicz/t...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  medyk: a skąd wiadomo, że w "set" chodzi o zbiór?
14 mins
  -> przy takim kontekście? Znikąd

neutral  pidzej: set - składać w sensie zecerskim (setzen), nie zestawu; "set in" to już jest kontekst
2 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
czcionką szeryfową/krojem szeryfowym


Explanation:
czcionki są szeryfowe (np. Times) i bezszeryfowe (np. Arial)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 14:01:11 (GMT)
--------------------------------------------------

bezszeryfowe są również nazywane \"nieszeryfowymi\"

co oznacza \"set\" - wynika z kontekstu


    Reference: http://www.komputerswiat.pl/informacje/leksykon/1590.asp
    Reference: http://www.kurshtml.website.pl/style/czcionki.html
medyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej
2 hrs

agree  lim0nka
3 days 7 hrs