KudoZ home » English to Polish » Marketing

leading and loaded question

Polish translation: podchwytliwe i tendencyjne pytanie (z podtekstem)


11:27 Dec 7, 2003
English to Polish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: leading and loaded question
blędy w pytaniach do kwestionariusza badan
kisiel
Polish translation:podchwytliwe i tendencyjne pytanie (z podtekstem)
Explanation:
Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-07 11:33:24 GMT)
--------------------------------------------------

Są to dwa osobne hasła w słowniku :-)
Selected response from:

bartek
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2podchwytliwe i tendencyjne pytanie (z podtekstem)
bartek
4pytanie naprowadzajace na odpowiedz /pytanie wymagajace okreslonej odpowiedzi (wymuszajace odpowiedzHanna Stochnialek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie naprowadzajace na odpowiedz /pytanie wymagajace okreslonej odpowiedzi (wymuszajace odpowiedz


Explanation:
o loaded questions poczytaj sobie pod linkiem
Nie wiem, czy maja jakies krotsze nazwy po polsku, w kazdym razie nie spotkalam sie z nimi.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-07 11:34:56 (GMT)
--------------------------------------------------

leading question. An unfair question that is designed to guide the respondent:
“You were drunk the night of the accident, weren’t you, Mr. Norris?”,

mysle, ze podchwytliwe i tendencyjne, jak to ujela bartek, wystarczajaco dobrze to opisuje.


    Reference: http://www2.sjsu.edu/depts/itl/graphics/adhom/loaded.html
Hanna Stochnialek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 196

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
podchwytliwe i tendencyjne pytanie (z podtekstem)


Explanation:
Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-12-07 11:33:24 GMT)
--------------------------------------------------

Są to dwa osobne hasła w słowniku :-)

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: "pytania są tendencyjne"! ;o) gdzie to było?
20 mins

agree  lim0nka
1 hr