KudoZ home » English to Polish » Marketing / Market Research

Direct mail postcard

Polish translation: reklamowa kartka pocztowa


10:44 Aug 6, 2006
English to Polish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Direct mail postcard
Direct mail postcard - send out this short direct mail piece to a database of contacts, and follow up with telemarketing if you wish
xxxdareks007
Polish translation:reklamowa kartka pocztowa
Explanation:
Direct mail jest przesyłką pocztową skierowaną do konkretnego odbiorcy. Istnieją listy potencjalnych klientów (nazwiska, adresy), które są przedmiotem handlu. Biznesy mają też własne bazy danych - korzystając z nich przesyłaja reklamy zaadresowane do konkretnych odbiorców. Nie jest to więc "kartka bezadresowa". Wypełniając np. kwestionariusz do karty klienta na stacji benzynowej, oddajemy swoje dane (za friko) do dyspozycji, czego rezultatem może też być "direct mail". Mieszkając w Japonii korzystałam z wielu takich "discount cards", a potem dziwiłam się, że przychodzi tyle "direct mail" z moim nazwiskiem i adresem. Teraz w Polsce nie daję się nabrać na "karty stałego klienta" i o dziwo, w mojej skrzynce pocztowej cisza i spokój.
Selected response from:

Himawari
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2reklamowa kartka pocztowa
Himawari
4 +2karta pocztowa jako przesyłka bezadresowa / przesyłka reklamowa
bartek


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
direct mail postcard
karta pocztowa jako przesyłka bezadresowa / przesyłka reklamowa


Explanation:
b

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 247
Notes to answerer
Asker: hmm ale tu chodzi o mailing...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz: jako przesyłka reklamowa
38 mins

agree  Rafal Korycinski: jak najbardziej - chodzi o kartki pocztowe (reklamowe) wysyłane jako przesyłka bezadresowa (direct mail - poczta dostarcza adresatom w zależności od adresu - w Polsce oznacza to "adresowanie" z dokładnością do ulicy) // :-)
3 hrs
  -> zastzregłąm na poczcie i nie dostaję tych śmieci :-))

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
direct mail postcard
reklamowa kartka pocztowa


Explanation:
Direct mail jest przesyłką pocztową skierowaną do konkretnego odbiorcy. Istnieją listy potencjalnych klientów (nazwiska, adresy), które są przedmiotem handlu. Biznesy mają też własne bazy danych - korzystając z nich przesyłaja reklamy zaadresowane do konkretnych odbiorców. Nie jest to więc "kartka bezadresowa". Wypełniając np. kwestionariusz do karty klienta na stacji benzynowej, oddajemy swoje dane (za friko) do dyspozycji, czego rezultatem może też być "direct mail". Mieszkając w Japonii korzystałam z wielu takich "discount cards", a potem dziwiłam się, że przychodzi tyle "direct mail" z moim nazwiskiem i adresem. Teraz w Polsce nie daję się nabrać na "karty stałego klienta" i o dziwo, w mojej skrzynce pocztowej cisza i spokój.


    Reference: http://www.entrepreneur.com/article/0,4621,264994,00.html
Himawari
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato: Prosto i dobrze
35 mins
  -> dziękuję :-)

agree  Marcelina Haftka
11 hrs
  -> dziękuję :-)