KudoZ home » English to Polish » Marketing / Market Research

price consciousness

Polish translation: świadomość cenowa; wrażliwość cenowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:price consciousness
Polish translation:świadomość cenowa; wrażliwość cenowa
Entered by: Polangmar

10:35 Sep 16, 2011
English to Polish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: price consciousness
to nie jest "świadomość cenowa", jak myślałem
chyba raczej "wrażliwość cenowa"
literary
świadomość cenowa
Explanation:
ew. świadomość ceny

Świadomość cenowa w świetle badań. 4.3. Specyficzne czynniki decyzji cenowych klientów.
http://tinyurl.com/6jytq46

Ochotnicy po smaku nie byli w stanie wskazać, czy piją wino drogie, czy tanie, a z analizy ankiet wynika, że nie ma żadnej korelacji pomiędzy odczuwaną satysfakcją z picia wina danego gatunku a jego ceną. No chyba że mamy świadomość ceny. Wtedy droższe smakuje nam lepiej.
http://tinyurl.com/639mpbf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2011-09-17 18:10:18 GMT)
--------------------------------------------------

Wygląda na to, że świadomość cenowa i wrażliwość cenowa to zbliżone pojęcia.

What Does Price Sensitivity Mean?
The degree to which the price of a product affects consumers purchasing behaviors.
http://www.investopedia.com/terms/p/price-sensitivity.asp#ax...

Firmy tytoniowe w odpowiedzi na wrażliwość cenową konsumentów oferowały w 2006 roku szeroki wybór tanich marek papierosów.
http://tinyurl.com/5rubsj3

Czyli może być i wrażliwość cenowa.
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
pozostaję przy moim pierwszym pomyśle
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wyczucie cenowe
Jerzy Matwiejczuk
4świadomość cenowaPolangmar
4zdrowe podejście klientów/nabywców do cenyRoman Kozierkiewicz
Summary of reference entries provided
Definicja
Ela Karczewska

Discussion entries: 17





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zdrowe podejście klientów/nabywców do ceny


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 260

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wyczucie cenowe


Explanation:
Nie sądzę, aby chodziło tu o wrażliwość na bezwzględną wysokość ceny, ale raczej o umiejętność umiejscowienia ceny wyrobu na tle cen podobnych artykułów.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 117

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz: ta wersja jest też możliwa
9 hrs
  -> Dziękuję!

neutral  Polangmar: "Wyczucie cenowe" z czymś zupełnie innym się kojarzy, np. "Warunkiem sukcesu jest "wyczucie cenowe". Najważniejsze, to zaoferować za pojazd dokładnie tyle, żeby nikt nie przebił ceny...": http://tinyurl.com/436zst3 .
21 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
świadomość cenowa


Explanation:
ew. świadomość ceny

Świadomość cenowa w świetle badań. 4.3. Specyficzne czynniki decyzji cenowych klientów.
http://tinyurl.com/6jytq46

Ochotnicy po smaku nie byli w stanie wskazać, czy piją wino drogie, czy tanie, a z analizy ankiet wynika, że nie ma żadnej korelacji pomiędzy odczuwaną satysfakcją z picia wina danego gatunku a jego ceną. No chyba że mamy świadomość ceny. Wtedy droższe smakuje nam lepiej.
http://tinyurl.com/639mpbf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2011-09-17 18:10:18 GMT)
--------------------------------------------------

Wygląda na to, że świadomość cenowa i wrażliwość cenowa to zbliżone pojęcia.

What Does Price Sensitivity Mean?
The degree to which the price of a product affects consumers purchasing behaviors.
http://www.investopedia.com/terms/p/price-sensitivity.asp#ax...

Firmy tytoniowe w odpowiedzi na wrażliwość cenową konsumentów oferowały w 2006 roku szeroki wybór tanich marek papierosów.
http://tinyurl.com/5rubsj3

Czyli może być i wrażliwość cenowa.

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 469
Grading comment
pozostaję przy moim pierwszym pomyśle
Notes to answerer
Asker: "świadomość ceny" w przykładzie = wiedza, jaka jest cena





Reference comments


1 day 8 hrs peer agreement (net): +1
Reference: Definicja

Reference information:
Definicja z http://www.businessdictionary.com/definition/price-conscious...

Price conscious - market segment or buyers who seek best (lowest) prices (See also price sensitive).

Konsumenci/klienci, którzy przy zakupach kierują się niską ceną.

Ela Karczewska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Polangmar
1 day 35 mins
  -> dziękuję!