KudoZ home » English to Polish » Marketing / Market Research

amortize competencies

Polish translation: korzystanie z kompetencji / wykorzystanie kompetencji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:amortize competencies
Polish translation:korzystanie z kompetencji / wykorzystanie kompetencji
Entered by: Maja Walczak

22:18 Nov 17, 2013
English to Polish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: amortize competencies
Leveraging existing core competencies is certainly one way to create new products or new ways to compete. However, most major breakthroughs occur not so much from amortizing existing competencies but from exploiting them to create and accumulate new strategic assets more quickly and cheaply than competitors.


chyba nie bardzo amortyzować, wykorzystywać też nie skoro za chwilę jest exploit
Maja Walczak
Poland
korzystanie z kompetencji / wykorzystanie kompetencji
Explanation:
"Kompetencje wykorzystywane w danej organizacji tworzą strukturę kompetencji".
czyli wykorzystywanie kompetencji - to bedzie to "zwykle" (stopniowe) wykorzystanie istniejacych w firmie kompetencji (inaczej, korzystanie z zasobu kompetencji firmy)
vs. exploitation - no wlasnie, to bedzie rowniez korzystanie lub wykorzystanie tyle, ze w jakims konkretnym celu, tutaj, w celu stworzenia/zgromadzenia nowych strategii -
podsumowujac, moim zdaniem mozna te dwie frazy stosowac wymiennie bez wiekszego wplywu na znaczenie

jednak mozna IMO dodac "stopniowe" do "korzystania" by odroznic go od exploitation (wykorzystania)
Selected response from:

Bubz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4korzystanie z kompetencji / wykorzystanie kompetencjiBubz
4polegać na posiadanych kompetencjachMariusz Kuklinski
3zwykłe wykorzystywanie kompetencjiAdam Łobatiuk


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zwykłe wykorzystywanie kompetencji


Explanation:
Moim zdaniem chodzi o to, że jest kontrast pomiędzy prostym korzystaniem tych kompetencji a tworzeniem z nich czegoś więcej. W tym drugim przypadku pominąłbym "exploiting" (jako synonim korzystania, żeby nie powtarzać) i przeszedł od razu do 'create and accumulate'.

Adam Łobatiuk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
polegać na posiadanych kompetencjach


Explanation:
@

Mariusz Kuklinski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
korzystanie z kompetencji / wykorzystanie kompetencji


Explanation:
"Kompetencje wykorzystywane w danej organizacji tworzą strukturę kompetencji".
czyli wykorzystywanie kompetencji - to bedzie to "zwykle" (stopniowe) wykorzystanie istniejacych w firmie kompetencji (inaczej, korzystanie z zasobu kompetencji firmy)
vs. exploitation - no wlasnie, to bedzie rowniez korzystanie lub wykorzystanie tyle, ze w jakims konkretnym celu, tutaj, w celu stworzenia/zgromadzenia nowych strategii -
podsumowujac, moim zdaniem mozna te dwie frazy stosowac wymiennie bez wiekszego wplywu na znaczenie

jednak mozna IMO dodac "stopniowe" do "korzystania" by odroznic go od exploitation (wykorzystania)


Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30