KudoZ home » English to Polish » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

mold shrinkage

Polish translation: skurcz formy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mold shrinkage
Polish translation:skurcz formy

13:38 Nov 20, 2013
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2013-11-24 10:54:23 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: mold shrinkage
Z charakterystyki technicznej produktu (poliwęglan). Właściwości fizyczne:

Mold Shrinkage on Tensile Bar, flow (2) - 0,2-0,6% wg normy ASTM D 955
maikaa
skurcz formy
Explanation:
Shrinkage = skurcz
Mold = forma albo inne wyrażenie

Wprawdzie wraz ze wzrostem temperatury formy zwiększa się wartość skurczu całkowitego, ale udział skurczu wtórnego jest wtedy tak niewielki, że można uzyskaćwystarczającą stabilność wymiarową wypraski.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2013-11-20 19:15:07 GMT)
--------------------------------------------------

Sugestia od A. G.: skurcz wyprasek

Wpływ parametrów wtryskiwania na skurcz wyprasek
http://www.prz.rzeszow.pl/chemia/ztts/Wtrysk_amorf_kryst_nap...

doświadczalne został określony związek między skurczem wypraski
http://www.pnt.pollub.pl/pdf/nr7/23.pdf

itp
Selected response from:

Frank MacroJanus
United States
Grading comment
Ostatecznie napisałam "skurcz przetwórczy", ale ta odpowiedź mnie naprowadziła na dobry trop. Dziękuję
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skurcz wypraski mierzony na listwie (próbce do rozciągania)
Andrzej Mierzejewski
4odkształcenieGruberek
3skurcz wypraski mierzony na próbce do próby rozciągania
Frank MacroJanus
3skurcz formy
Frank MacroJanus


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odkształcenie


Explanation:
odkształcenie w trakcie próby rozciągania

Gruberek
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Wyżej były już takie dane jak: Wytrzymałość na rozciąganie na granicy plastyczności; Wydłużenie przy rozciąganiu; Wydłużenie do zerwania; Wytrzymałość na zginanie. Więc myślę, że tu chodzi o coś bardziej konkretnego.


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skurcz formy


Explanation:
Shrinkage = skurcz
Mold = forma albo inne wyrażenie

Wprawdzie wraz ze wzrostem temperatury formy zwiększa się wartość skurczu całkowitego, ale udział skurczu wtórnego jest wtedy tak niewielki, że można uzyskaćwystarczającą stabilność wymiarową wypraski.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2013-11-20 19:15:07 GMT)
--------------------------------------------------

Sugestia od A. G.: skurcz wyprasek

Wpływ parametrów wtryskiwania na skurcz wyprasek
http://www.prz.rzeszow.pl/chemia/ztts/Wtrysk_amorf_kryst_nap...

doświadczalne został określony związek między skurczem wypraski
http://www.pnt.pollub.pl/pdf/nr7/23.pdf

itp


    Reference: http://www.pnt.pollub.pl/pdf/nr7/23.pdf
Frank MacroJanus
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 158
Grading comment
Ostatecznie napisałam "skurcz przetwórczy", ale ta odpowiedź mnie naprowadziła na dobry trop. Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: formy czy wypraski?
1 hr
  -> Dobre pytanie, A. G.. Widziałem wypraski w tym kontekście, dlatego sugerowałem inne wyrażenia. Dziękuję.

neutral  IRA100: forma się nie kurczy"))))
2 hrs
  -> Thanks, IRA100. What better name do you have for the result of molding? The result of molding is also called a mold. Skurcz is the process.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mold shrinkage on tensile bar
skurcz wypraski mierzony na listwie (próbce do rozciągania)


Explanation:
Mold shrinkage is the shrinkage of the polymer as it cools after the molding process. It is typically used to properly machine injection molds so that final part dimensions are as desired.
http://www.ptli.com/testlopedia/tests/Mold_Shrinkage-D955.as...

Most mold makers and molders face the problem of mold shrinkage of polypropylene (PP) and polyethylene (PE).
http://www.lyondellbasell.com/techlit/techlit/Tech Topics/Ge...

Problem bierze się z tego, że i forma, i produkt są określane wyrazem "mold/mould.

Nie wiem dokładnie, jak przetłumaczyć "on tensile bar", więc pewność niecałkowita.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 99

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skurcz wypraski mierzony na próbce do próby rozciągania


Explanation:
tensile bar = próbka do próby rozciągania

z poprzedniej odpowiedzi
shrinkage = skurcz
wypraski = zobacz moją poprzednią odpowiedż, sugestia A. G.

Wpływ parametrów wtryskiwania na skurcz wyprasek

Dodaję tensile bar = próbka do próby rozciągania ze słowniczka technicznego


Frank MacroJanus
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 158