KudoZ home » English to Polish » Mathematics & Statistics

average root-mean-square

Polish translation: średnia kwadratowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:average root-mean-square
Polish translation:średnia kwadratowa
Entered by: Przemysław Prytek

09:33 Dec 5, 2010
English to Polish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: average root-mean-square
The table below shows ARMS (Average Root Mean Square) values measured using the X in a clinical study.

W tabelce są dwie kolumny - w jednej zakres pomiaru, w drugiej wyniki Arms.
Przemysław Prytek
średnia kwadratowa
Explanation:
j.w., można porównać:
http://en.wikipedia.org/wiki/Root_mean_square
http://pl.wikipedia.org/wiki/Średnia_kwadratowa
Selected response from:

wronka
Poland
Grading comment
Klient odpowiedział, że Arms = RMS = średnia kwadratowa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2średnia kwadratowawronka
4pierwiastek z wartości średniej kwadratówJarek Wlodarczyk
Summary of reference entries provided
Źródło do wartość skutecznej
IwonaASzymaniak

Discussion entries: 7





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
średnia kwadratowa


Explanation:
j.w., można porównać:
http://en.wikipedia.org/wiki/Root_mean_square
http://pl.wikipedia.org/wiki/Średnia_kwadratowa

wronka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Klient odpowiedział, że Arms = RMS = średnia kwadratowa

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  adamgajlewicz: Lexland WNT 2007 też tak podaje
1 min
  -> dziękuję

agree  Crannmer
51 mins
  -> dziękuję

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pierwiastek z wartości średniej kwadratów


Explanation:
słowo average jest tutaj zastanawiające, bo oznaczałoby kolejną wartość średnią. Jeśli dotyczy to wielu pomiarów to znaczy, że average nie jest tutaj operacją matematyczną, lecz jedynie stwierdzeniem

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2010-12-05 11:11:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Root_mean_square

Jarek Wlodarczyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12




Reference comments


43 mins
Reference: Źródło do wartość skutecznej

Reference information:
Artykuł o miernikach i RMS


    Reference: http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39&jfile=v...
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8