KudoZ home » English to Polish » Mathematics & Statistics

research axes

Polish translation: oś badawcza/badań


20:11 Nov 27, 2013
English to Polish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: research axes
Kontekst: przewodnik po statystykach energetycznych

"Thus, for the phone survey, a total number of 6,390 interviews were determined, depending on the sample universe and its design and according to the research axes (climate zones and kinds of dwelling); an effective interview involves answering at least 75% of the questions asked to the interviewee."

Z góry dziękuję za pomoc
martakaczorek
Poland
Polish translation:oś badawcza/badań
Explanation:
odniósłbym się bardzo dosłownie, bo współrzędne są wymienione w nawiasie;

"linia badań" - oddaje skojarzenie ze zdarzeniami nieskończonymi, w fazie projektu, etc. ... jak to "linia" - taka figura geometryczna - bez końca :)
Selected response from:

xxxGeorge BuLah
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2oś badawcza/badańxxxGeorge BuLah
4linie badańPolangmar


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
linie badań


Explanation:
wyznaczone/założone linie badań

Dałbym w miarę dosłownie (z kontekstu wynika, że chodzi tu o zmienne niezależne, natomiast kierunki badań kojarzą się raczej ze zmiennymi zależnymi, czyli badanymi wielkościami).

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 311

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
oś badawcza/badań


Explanation:
odniósłbym się bardzo dosłownie, bo współrzędne są wymienione w nawiasie;

"linia badań" - oddaje skojarzenie ze zdarzeniami nieskończonymi, w fazie projektu, etc. ... jak to "linia" - taka figura geometryczna - bez końca :)

xxxGeorge BuLah
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank MacroJanus: Oś badawcza kojarzy się z konkretnymi badanymi zmiennymi: "strefami klimatycznymi" i "rodzajami mieszkań".
2 hrs
  -> Też tak wydaje mi się. Dziękuję bardzo!

agree  Serenadele: Doskonałe? :-)
7 hrs