KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

Overhung Loads midway along shaft

Polish translation: obci±żenia wspornikowe (przewieszone) przyłożone w połowie .


21:02 Jul 21, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Overhung Loads midway along shaft
Wielkość określana dla silników pneumatycznych wyrażana w LBF(funt-siła) lub w Newtonach.
Nie mam pojęcia co określa ta wielkość.
Czy można to ująć jako:
"obciążenie w środku wystającego wału". Może jest jakieś bardziej fachowe określenie? Niestety nie mogę podać dodatkowego kontekstu.
DarekS
Polish translation:obci±żenia wspornikowe (przewieszone) przyłożone w połowie .
Explanation:
wystajacej czę¶ci wału (czopa)
2) Overhung load values are for loads. applied midway along shaft extension. ...
www.rmbgroup.co.uk/pdf/cat_H.pdf - Podobne strony

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-07-21 21:13:26 GMT)
--------------------------------------------------

Na wystajacej czę¶ci wału osadzona jest zazwyczaj piasta elementu napędzaj±cego/napędzanego. Przyjmuje się, że obci±żenie jest przyłożone w połowie piasty (w rzeczywisto¶ci jest to obc. cio±głe).

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2005-07-21 21:59:12 GMT)
--------------------------------------------------

Szperam po innych pytaniach askera: to jest silnik łopatkowy. W takim silniku jest tylko obci±zenie poprzeczne (wynkajace z rozkładu cisnienia na obwodzie wirnika).

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 47 mins (2005-07-22 11:50:14 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze inaczej: maksymalne obci±żenie poprzeczne na czopie końcowym (tam, gdzie jest sprzęgło odbieraj±ce moc z tego silnika, bo same łopatki sa pomiedzy łożyskami).
Wartosc podawana we wszystkich katalogach przekładni, silników
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Skorzystałem z tej podpowiedzi. Przeczytałem wszystkie dodatkowe informacje, są bardzo pomocne. Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4obci±żenia wspornikowe (przewieszone) przyłożone w połowie .A.G.
3 +1obciążenia wzdłużne działające na środku wystającej części wału
Witold Wiechowski


Discussion entries: 2





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overhung loads midway along shaft
obciążenia wzdłużne działające na środku wystającej części wału


Explanation:
próba dzielenia na sekcje

overhung load - obciążenie na końcu wału
overhung load midway shaft- obciążenie na środku wystającej części wału
overhung load midway along shaft- obciążenie wzdłużne na środku wystającej części wału

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 49 mins (2005-07-22 05:52:03 GMT)
--------------------------------------------------

jest to tłumaczenie dosłowne bez żadnej znajomości rzeczywistej sytuacji. Domyślam się tylko, że z tego nieszczęsnego silnika jest wyprowadzony wał w celu przekazania napędu a na jego końcu zamontowany jest jakiś element napędowy, który powoduje powstanie obciążeń, których oś znajduje się w środku wystającego wału (jak to brzydko brzmi)i które działają along shaft. Amen

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 15 mins (2005-07-22 06:17:20 GMT)
--------------------------------------------------

Do A.G.
Wpisałem się nie tam, gdzie trzeba
Jeżeli asker będzie losował a nie będzie myślał to na to nie ma rady. Przecież nie ma pewności, że jedna z tych dwóch odpowiedzi będzie prawidłowa, biorąc pod uwagę kaleki tekst oryginału angielskiego

Witold Wiechowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 173

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: Przecież asker nie wybierze prawidłowej odpowiedzi (jak - losowo?). Sk±d to obc. osiowe? Pogadajmy jak mechanik z mechanikiem
13 mins
  -> Jeśli asker będzie losował a nie będzie myślał to na to nie ma rady. Przeciez nie ma pewności, że jedna z tych odpowiedzi będzie prawidłowa, biorąc pod uwagę kaleki tekst oryginału angielskiego

agree  robwoj
8 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overhung loads midway along shaft
obci±żenia wspornikowe (przewieszone) przyłożone w połowie .


Explanation:
wystajacej czę¶ci wału (czopa)
2) Overhung load values are for loads. applied midway along shaft extension. ...
www.rmbgroup.co.uk/pdf/cat_H.pdf - Podobne strony

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2005-07-21 21:13:26 GMT)
--------------------------------------------------

Na wystajacej czę¶ci wału osadzona jest zazwyczaj piasta elementu napędzaj±cego/napędzanego. Przyjmuje się, że obci±żenie jest przyłożone w połowie piasty (w rzeczywisto¶ci jest to obc. cio±głe).

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2005-07-21 21:59:12 GMT)
--------------------------------------------------

Szperam po innych pytaniach askera: to jest silnik łopatkowy. W takim silniku jest tylko obci±zenie poprzeczne (wynkajace z rozkładu cisnienia na obwodzie wirnika).

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 47 mins (2005-07-22 11:50:14 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze inaczej: maksymalne obci±żenie poprzeczne na czopie końcowym (tam, gdzie jest sprzęgło odbieraj±ce moc z tego silnika, bo same łopatki sa pomiedzy łożyskami).
Wartosc podawana we wszystkich katalogach przekładni, silników

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1944
Grading comment
Skorzystałem z tej podpowiedzi. Przeczytałem wszystkie dodatkowe informacje, są bardzo pomocne. Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Witold Wiechowski: odnośnie twojej uwagi. Mówisz: Skąd to obciążenie osiowe? na razie tylko z tekstu "along shaft). Jest jeszcze siła osiowa wytwarzana w łopatkach silnika pneumatycznego ale ta siła jest równoważona przez łożyska silnika i nie ma chyba tu nic do rzeczy.
8 hrs
  -> midway along shaft extension (to extension już sam dodałem): w ¶rodku po długo¶ci czopa. Je¶li to jest silnik łopatkowy, to tam nie ma siły osiowej (odwrotno¶ć pompy łopatkowej - łopatki wysuwaj± się promieniowo z piasty)




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Witold Wiechowski