KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

wind-up (coefficient)

Polish translation: współczynnik (poprwkowy) na odkształcalność skrętną śruby


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wind-up (coefficient)
Polish translation:współczynnik (poprwkowy) na odkształcalność skrętną śruby
Entered by: maciejm

19:57 Feb 20, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: wind-up (coefficient)
For the respective angle channel you may use the Wind Up to compensate for the torsion in the gears and the shaft caused by the applied torque. They are expressed in the unit [degrees at maximum spindle torque]. Please note that it is the torque transducer used for control that is used as input for the compensation. See chapter Wind Up Coefficient in ........for how the Wind Up value can be calculated.

Opis robota dokręcającego połączenia śrubowe.

M
maciejm
Poland
współczynnik (poprwkowy) na odkształcalność skrętną śruby
Explanation:
W trakcie napinania moment tarcia na powierzchni gwintu powoduje (poza wprowadzeniem siły osiowej do złącza) odksztacanie skrętne wszystich elementów w łańcuchu obciążenia (głównie śruby, zwłaszcza jeśli długa i cienka). Realna siła osiowa jest mniejsza, niż wynikałoby to z wartosci przyłożonego momentu.
Współczynnik napinania?
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Dzięki. Również Marianowi za przydatną stronę
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3współczynnik sztywności na skręcanie
Marian Krzymiński
3współczynnik (poprwkowy) na odkształcalność skrętną śrubyA.G.


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
współczynnik (poprwkowy) na odkształcalność skrętną śruby


Explanation:
W trakcie napinania moment tarcia na powierzchni gwintu powoduje (poza wprowadzeniem siły osiowej do złącza) odksztacanie skrętne wszystich elementów w łańcuchu obciążenia (głównie śruby, zwłaszcza jeśli długa i cienka). Realna siła osiowa jest mniejsza, niż wynikałoby to z wartosci przyłożonego momentu.
Współczynnik napinania?

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1944
Grading comment
Dzięki. Również Marianowi za przydatną stronę

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
współczynnik sztywności na skręcanie


Explanation:
Może link poniżej pomoże


    Reference: http://oderon.fuw.edu.pl/~teresa/Fiz/w19.pdf
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230