KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

CEE connector

Polish translation: złącze spełniające wymagania CEE


16:33 Nov 8, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / budowa maszyn
English term or phrase: CEE connector
rodzaj wtyczki do podłączenia urządzenia do prądu, nie potrafię rozwiązać skrótu CEE
paszko
Poland
Polish translation:złącze spełniające wymagania CEE
Explanation:
Ja lubię łopatologiczne wyjaśnienia ;-)


--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-11-08 18:27:21 GMT)
--------------------------------------------------

The term "CEE" generally refers to Industrial Plugs and Sockets that comply with International Standard IEC 60309. CEE is the abbreviation of "International Commission on rules for the approval of Electrical Equipment".
http://www.megaelectronics.com/display_PG1.asp?C_ID=2&SC_ID=...
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1złącze CEE
Wojciech Sztukowski
4wtyczka/złącze stosowane w środkowej wschodniej Europie
Marian Krzymiński
4złącze spełniające wymagania CEE
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cee connector
złącze spełniające wymagania CEE


Explanation:
Ja lubię łopatologiczne wyjaśnienia ;-)


--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2008-11-08 18:27:21 GMT)
--------------------------------------------------

The term "CEE" generally refers to Industrial Plugs and Sockets that comply with International Standard IEC 60309. CEE is the abbreviation of "International Commission on rules for the approval of Electrical Equipment".
http://www.megaelectronics.com/display_PG1.asp?C_ID=2&SC_ID=...

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 972
Grading comment
dziękuję!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cee connector
wtyczka/złącze stosowane w środkowej wschodniej Europie


Explanation:
CEE-Central and Eastern Europe patrz link:


    Reference: http://acronyms.thefreedictionary.com/CEE
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cee connector
złącze CEE


Explanation:
CEE = Commission on Rules for the Approval of Electrical Equipment (wbrew pozorom)



--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2008-11-09 21:16:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ad "spełniające wymagania": oczywiście to miałem na myśli, z tym że w tego rodzaju złożeniach zwykle nie podaje się tych dwóch wyrazów, że tak powiem, in extenso, a raczej "w domyśle" - i dlatego taka forma.

Ad "co oznacza" - moim skromnym zdaniem właściwie nic, dopóki nie poda się obok napięcia i prądu znamionowego i nie napisze, liczby wtyków i nie napisze, czy jest męskie, czy żeńskie.

Ad "Europa..." - niewykluczone, ale byłbym raczej za tym "council", chyba że pan Marian spotkał się już z tym określeniem - wtedy cofam swoją wersję oczywiście (jakby nie patrzeć biegałem za małą różową piłeczką, kiedy pan Marian już tłumaczył).


    Reference: http://tinyurl.com/6l8oau
Wojciech Sztukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
7 hrs
  -> Dziękuję.