KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

crank bore

Polish translation: otwór wykorbienia/w wykorbieniu/w korbie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crank bore
Polish translation:otwór wykorbienia/w wykorbieniu/w korbie
Entered by: robwoj

08:32 Nov 29, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: crank bore
Crank Bore reamer - chodzi o rozwiertak do wykonywania otworów, nie wiem tylko co to za rodzaj otworu - jedyne co udało mi się znaleźć do tłumaczenie crank jako korbowy - ale chyba raczej nie pasuje to w tym kontekście :(
Bardzo proszę o pomoc
sylwia_r
otwór wykorbienia/w wykorbieniu
Explanation:
może też być w ramieniu wykorbienia, oczywiście jeśli chodzi o silnik, a tutaj odpowiedni link
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=otwór otwory wykorbieni...

Selected response from:

robwoj
Poland
Grading comment
dziękuję, niestety nie mam większego kontekstu poza tym podanym, zostanę więc przy tej propozycji
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4otwór w łbie korbowodu
Wojciech Sztukowski
4otwór w korbie, otwór korbyPolangmar
3otwór wykorbienia/w wykorbieniurobwoj


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
otwór w łbie korbowodu


Explanation:
Korbowód to "connecting rod", ale cytowana strona rosyjska upewnia nas, że o to chodzi (connectin rod="szatun" - crank bore = "atwierstwie balszoj gałowki szatuna").

Jeżeli chodzi o silnik - w przeciwnym przypadku proponuję ogólnie na przykład "otwór w ramieniu".


    Reference: http://tinyurl.com/5da2bu
    Reference: http://tinyurl.com/5k56md
Wojciech Sztukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 126

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
otwór w korbie, otwór korby


Explanation:
"Crank" to korba - korbowód to "connecting rod" (jak napisał Wojciech) lub "pitman (arm)".

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-11-29 21:24:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/5h6lf7

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2370

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  robwoj: to tylko zgadywanie, bez kontekstu to może być wszystko
30 mins
  -> Pytająca podała kontekst: rozwiertak do wykonywania otworów. A "crank" to korba (ewentualnie ramię, ale to zbliżone pojęcie, a mamy jednak "crank", a nie "arm").

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
otwór wykorbienia/w wykorbieniu


Explanation:
może też być w ramieniu wykorbienia, oczywiście jeśli chodzi o silnik, a tutaj odpowiedni link
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=otwór otwory wykorbieni...



robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 783
Grading comment
dziękuję, niestety nie mam większego kontekstu poza tym podanym, zostanę więc przy tej propozycji