KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

lead nut

Polish translation: nakrętka prowadząca


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lead nut
Polish translation:nakrętka prowadząca
Entered by: Miłosz Sliwa

09:41 Feb 1, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: lead nut
b) for chamfering:
cup-shaped abrasive grinding wheels
* diameter: 120-130 mm
right-hand standard lead nut attachment
Miłosz Sliwa
Poland
nakrętka prowadząca
Explanation:
Stawiam ze chodzi o nakrętke mocującą i jednocześnie centrującą omawiane tarcze ściernic. Mysle, ze chodzi o element mocujący, a nie część układu kinematycznego, bo opis dotyczy rodzaju ściernicy (jej mocowania), a nie posuwu tych maszyn.
Selected response from:

Witold Palka
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3nakrętka prowadzącaWitold Palka
3nakrętka śruby pociągowej
ECOlibre


Discussion entries: 4





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nakrętka śruby pociągowej


Explanation:
lead screw to śruba pociągowa -> http://tiny.pl/vp4x

Example sentence(s):
  • Nakrętka śruby pociągowej znajduje się w środku tekstolitu, nakrętka przenosi cały moment obrotowy ze śruby na ścianki tekstolitu w sposób prawie punktowy.

    Reference: http://tiny.pl/vp4g
ECOlibre
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nakrętka prowadząca


Explanation:
Stawiam ze chodzi o nakrętke mocującą i jednocześnie centrującą omawiane tarcze ściernic. Mysle, ze chodzi o element mocujący, a nie część układu kinematycznego, bo opis dotyczy rodzaju ściernicy (jej mocowania), a nie posuwu tych maszyn.

Witold Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 192