KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

compressed air rock drill

Polish translation: pneumatyczna wiertarka górnicza


17:08 Dec 31, 2010
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: compressed air rock drill
Jak wynika z artykułu chodzi o urządzenie służące do wiercenia otworów pod ładunki wybuchowe w kopalniach, wyposażone w trójnóg, wynalezione przez Ingersolla.
mww
Polish translation:pneumatyczna wiertarka górnicza
Explanation:
pneumatyczna wiertarka górnicza

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2010-12-31 18:13:38 GMT)
--------------------------------------------------

można ewentualnie dodać "na trójnogu"

Żeby dołowa wiertarka stała się wiertnicą, potrzebne jest jej min. urządzenie mechanicznego posuwu oraz urządzenie mocujące na miejscu pracy, np. pneumatyczne kolumny rozporowe, ramy, wozy itp.

Ilustracje przedstawiające rozwój wiertarek i wiertnic górniczych (tekst po niemiecku):
http://de.academic.ru/dic.nsf/eisenbahnwesens/1229/Gesteinsb...

Patrz tez:
http://www.cza.republika.pl/zaj specjal na strone/zajecia sp...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
thnx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pneumatyczna wiertarka górnicza
Crannmer
4pneumatyczna wiertarka/wiertnica do kamienia/skał
Andrzej Lejman


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pneumatyczna wiertarka/wiertnica do kamienia/skał


Explanation:
HTH

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 190

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pneumatyczna wiertarka górnicza


Explanation:
pneumatyczna wiertarka górnicza

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2010-12-31 18:13:38 GMT)
--------------------------------------------------

można ewentualnie dodać "na trójnogu"

Żeby dołowa wiertarka stała się wiertnicą, potrzebne jest jej min. urządzenie mechanicznego posuwu oraz urządzenie mocujące na miejscu pracy, np. pneumatyczne kolumny rozporowe, ramy, wozy itp.

Ilustracje przedstawiające rozwój wiertarek i wiertnic górniczych (tekst po niemiecku):
http://de.academic.ru/dic.nsf/eisenbahnwesens/1229/Gesteinsb...

Patrz tez:
http://www.cza.republika.pl/zaj specjal na strone/zajecia sp...


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 468
Grading comment
thnx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: pneumatyczna wiertarka górnicza pneumatyczna wiertarka górnicza
1 day 6 hrs
  -> thx