KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

spy-glass

Polish translation: przeziernik


10:48 Feb 1, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: spy-glass
Typ wskaźnika poziomu paliwa. Wyrażenie pojawia się w tabelce: Fuel level indicator: Spy-glass, Fuel gauge
xxxMaciej_cz
Polish translation:przeziernik
Explanation:
Na mój nos :)
Selected response from:

Rafal Piotrowski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2przeziernik
Rafal Piotrowski
3okienko kontrolneMarta Williams
3 -1mała luneta, lunetka, mały teleskopxxxportugalski
Summary of reference entries provided
wziernik / przeziernik / poziomowskaz
geopiet

  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
przeziernik


Explanation:
Na mój nos :)

Rafal Piotrowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  geopiet
19 mins
  -> Thx :)

agree  Jabberwock
42 mins
  -> Sęk ju, Jabba :)

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
mała luneta, lunetka, mały teleskop


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at   29 min (2012-02-01 11:17:27 GMT)
--------------------------------------------------

na podstawie 3 słowników

xxxportugalski
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  geopiet: wskaźnik poziomu paliwa? :) || spy-glass jako "fuel level indicator",
5 mins
  -> być może chodzi o wzrokowe sprawdzenie poziomu paliwa

neutral  petrolhead: Oczywiście, że chodzi o wzrokowe sprawdzenie poziomu paliwa. "Teleskop" to za dużo.
20 mins

disagree  Jabberwock: O ile wiem, poziom paliwa zazwyczaj sprawdza się, będąc w pobliżu samochodu
34 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
okienko kontrolne


Explanation:
We wszelkiego rodzaju zbiornikach, zwykle związanych z procesami technologicznymi, ale także paliwa, oleju itp., występuje jako "okienko kontrolne poziomu ..." danej substancji.

Marta Williams
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: "Okienko kontrolne" jest mało techniczne, bardziej potoczne.
21 hrs




Reference comments


25 mins
Reference: wziernik / przeziernik / poziomowskaz

Reference information:
Do wskazywania poziomu ciekłego amoniaku nie wolno stosowaæ rurek szklanych. W związku z tym stosuje się:

wzierniki lub przezierniki z płaskimi kolistymi szkłami wziernymi (rys. 1a),
poziomowskazy ze szkłami wziernymi płaskimi (rys.1b),

http://www.klimatyzacja.pl/chlodnictwo/przyrzady-pomiarowe-m...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 334