KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

mid-winding / floating neutral

Polish translation: [układ sieciowy] z odczepem centralnym lub punktem neutralnym odizolowanym od potencjału ziemi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:with mid-winding or floating neutral
Polish translation:[układ sieciowy] z odczepem centralnym lub punktem neutralnym odizolowanym od potencjału ziemi
Entered by: Crannmer

14:58 Oct 12, 2017
English to Polish translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering / mid-winding
English term or phrase: mid-winding / floating neutral
Kontekst: https://www.dropbox.com/s/cr3z48c9e8ehhsv/Przechwytywanie.PN...

Słownik TL floating neutral tłumaczy jako "przewód zerowy chwiejny". Nie znalazłem jednak nigdzie w sieci takiego sformułowania, więc nie wiem co to za twór.
Ekhangel
z odczepem centralnym lub punktem neutralnym odizolowanym od potencjału ziemi
Explanation:
To są dwa rozłączne wyrażenia.

Określenia typu "chwiejny" czy "pływający" wobec przewodów neutralnych lub uziemiających to wolna twórczość. A uziemienie bez przewodzącego połączenia z ziemią nie jest uziemieniem.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Ma sens, dziękuję bardzo (wszystkim).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4z odczepem centralnym lub punktem neutralnym odizolowanym od potencjału ziemi
Crannmer
2środkowa część uzwojenia/pływający punkt neutralny
Frank MacroJanus


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
środkowa część uzwojenia/pływający punkt neutralny


Explanation:
Moja interpretacja.
cccccccccccccccccccccccccccc

Floating

Most electrical circuits have a ground which is electrically connected to the Earth, hence the name "ground". The ground is said to be floating when this connection does not exist.[1]

Conductors are also described as having a floating voltage if they are not connected electrically to another non-floating conductor. Without such a connection, voltages and current flows are induced by electromagnetic fields or charge accumulation within the conductor rather than being due to the usual external potential difference of a power source

https://en.wikipedia.org/wiki/Floating_ground

ccccccc
floating ground {rzecz.}PL
uziemienie pływające
http://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/floating-ground

Frank MacroJanus
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1167

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
with mid-winding or floating neutral
z odczepem centralnym lub punktem neutralnym odizolowanym od potencjału ziemi


Explanation:
To są dwa rozłączne wyrażenia.

Określenia typu "chwiejny" czy "pływający" wobec przewodów neutralnych lub uziemiających to wolna twórczość. A uziemienie bez przewodzącego połączenia z ziemią nie jest uziemieniem.

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 468
Grading comment
Ma sens, dziękuję bardzo (wszystkim).