KudoZ home » English to Polish » Media / Multimedia

built-in melody sound test

Polish translation: test wbudowanych / fabrycznie nagranych melodii


14:55 Dec 29, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia
English term or phrase: built-in melody sound test
W instrukcji telewizora LCD/LED LCD/plazmowego w części opisującej menu Support.

Picture Test
Sound Test
Executes picture or built-in melody sound tests.
If this test has an error, select Yes.
You will see product or service information.
If this test has no errors, check the connection status of external devices and refer to the manual of external devices.

Niby proste, ale nie wiem, czy można napisać "test wbudowanego dźwięku", dziwnie to brzmi.

Dziękuję za pomoc.
asia20002
Poland
Polish translation:test wbudowanych / fabrycznie nagranych melodii
Explanation:
może tak?
Selected response from:

Michal Glowacki
Poland
Grading comment
Jestem za "fabrycznie nagranych melodii", najbliżej oryginału.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1melodia do regulacji dźwięku
Andrzej Mierzejewski
4wbudowany test dźwięku/melodii
Aleksander Pruszynski
4test wbudowanych / fabrycznie nagranych melodii
Michal Glowacki


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
test wbudowanych / fabrycznie nagranych melodii


Explanation:
może tak?

Michal Glowacki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Jestem za "fabrycznie nagranych melodii", najbliżej oryginału.

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wbudowany test dźwięku/melodii


Explanation:
taka jest moja propozycja

Aleksander Pruszynski
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Glowacki: zdanie "executes picture of built-in melody sound test" sugeruje, że built-in odnosi się do melody sound, a nie test (było by: executes built-in picture or melody sound test lub executes...built-in test)
50 mins

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
melodia do regulacji dźwięku


Explanation:
Na moje oko.
Może chodzić po prostu o regulację brzmienia, aby użytkownik wyraźnie słyszał tak, jak lubi (wysokie, niskie, balans, rozszerzenie bazy stereo, gotowe brzmienia: rock, jazz, classic, itd).
Tak podejrzewam, bo jaki byłby sens "testu wbudowanych / fabrycznie nagranych melodii" albo "wbudowanego testu dźwięku/melodii" w przypadku telewizora? Po co testować same melodie?

Sugeruję nie tłumaczyć na siłę dosłownie built-in = wbudowany. Moim zdaniem ten wyraz tutaj można pominąć.

Ponadto podejrzewam, że tekst nie był pisany przez "nejtiw anglosakson", pochodzi raczej z kraju azjatyckiego (Chiny, Korea, Japonia - zależnie od marki telwizora), może zawierać błędy, dlatego w miarę możliwości lepiej nie tłumaczyć wyraz po wyrazie z zachowaniem kolejności, a raczej odnaleźć sens tekstu.

Ja mam tylko średnią pewność co do sensu.

--------------------------------------------------
Note added at   21 godz. (2010-12-30 12:32:59 GMT)
--------------------------------------------------

W najprostszym przypadku może chodzić o to, czy w ogóle cokolwiek slychać z głośników.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: Albowiem nie wbudowane melodie sa testowane, lecz cały tor akustyczny.
11 hrs
  -> Właśnie :-)