KudoZ home » English to Polish » Media / Multimedia

non-cartridge disc

Polish translation: płyty bezkasetowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-cartridge disc
Polish translation:płyty bezkasetowe
Entered by: Himawari

19:03 Jan 20, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / DVD
English term or phrase: non-cartridge disc
plyty DVD-RAM i DVD, uzywane do nagrywania.

Jak to jest po polsku? Bo przeciez chyba nie futeral...?
Himawari
Poland
płyty bezkasetowe
Explanation:
rzecz w tym, że pierwsze płyty standardu DVD-RAM były dość skomplikowane w obsłudze. Płyta umieszczona była w specjalnej kasecie-osłonie i żeby nagraną płytę można było odtworzyć w zwyczajnym odtwarzaczu DVD, trzeba ją było wyjąć z kasety. Teraz to się zmieniło i płyty tego standardu można także kupić w wersji bez kasety.

"Płyty wykorzystujące konkurencyjną technologię DVD-RAM są dostarczane w specjalnych kasetach i można je odczytać w nielicznych napędach DVD-ROM dopiero po wyjęciu z kasety"
Selected response from:

leff
Grading comment
Tak, wlasnie o to chodzi. Dziekuje bardzo. Znalazlam tez forme "bezoslonowe", ale chyba "bezkasetowe" jest popularniejsza. No i jak to zwykle bywa, "bez cartridga" tez znalazlam...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2płyty bezkasetowe
leff
4 -1plyty bez tasmowe/bez wkladu
Dorota Crates
3płyta bez pudełka / luzem
Andrzej Lejman


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
płyta bez pudełka / luzem


Explanation:
jak te sprzedawane w pakietach po 100 szt.

Chyba?

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
płyty bezkasetowe


Explanation:
rzecz w tym, że pierwsze płyty standardu DVD-RAM były dość skomplikowane w obsłudze. Płyta umieszczona była w specjalnej kasecie-osłonie i żeby nagraną płytę można było odtworzyć w zwyczajnym odtwarzaczu DVD, trzeba ją było wyjąć z kasety. Teraz to się zmieniło i płyty tego standardu można także kupić w wersji bez kasety.

"Płyty wykorzystujące konkurencyjną technologię DVD-RAM są dostarczane w specjalnych kasetach i można je odczytać w nielicznych napędach DVD-ROM dopiero po wyjęciu z kasety"


    Reference: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5458
leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tak, wlasnie o to chodzi. Dziekuje bardzo. Znalazlam tez forme "bezoslonowe", ale chyba "bezkasetowe" jest popularniejsza. No i jak to zwykle bywa, "bez cartridga" tez znalazlam...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: Nadal są dostępne; z tym że teraz opcjonalnie. Chyba masz rację.
25 mins
  -> dlatego napisałem że bez kasety można kupić TAKŻE. Kiedyś były tylko w kasecie.

agree  barwin
3 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
plyty bez tasmowe/bez wkladu


Explanation:
cartridge - to chodzi o cos co jest w srodku, a nie o opakowanie.
Tak jak masz cartridge w drukarce - czyli wkladka z tuszem

Dorota Crates
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: powstrzymam się od ... bo znowu się na mnie rzucą, że abuse i te rzeczy ... ale sugeruję ograniczenie się do odpowiedzi na pytania w sprawach, o których ...
13 hrs