KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

newborn blood-spot screening

Polish translation: badanie przesiewowe (skriningowe) noworodka z krwi wlosniczkowej pobranej na krazki bibuly testowej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:newborn blood-spot screening
Polish translation:badanie przesiewowe (skriningowe) noworodka z krwi wlosniczkowej pobranej na krazki bibuly testowej
Entered by: corax

18:27 Apr 3, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: newborn blood-spot screening
All babies in England are offered a heel-prick blood test when they are five to eight days old. This test is done by taking some blood from your baby’s heel. It tests for a number of conditions including sickle cell. It will show whether your baby is not affected, is a carrier, or has a disorder. This is called newborn blood-spot screening.
corax
badanie przesiewowe (skriningowe) noworodka z krwi wlosniczkowej pobranej na krazki bibuly testowej
Explanation:
dokladnie na tym to polega
Selected response from:

Luiza Jude
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3badania przesiewowe noworodka z kropli krwi
Piotr Sawiec
5badanie przesiewowe (skriningowe) noworodka z krwi wlosniczkowej pobranej na krazki bibuly testowejLuiza Jude
3 -1badanie morfologiczne krwii noworodka
Kamil Tylutki
3 -1badanie wymazu krwi noworodka
Jarosław Napierała


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
badanie wymazu krwi noworodka


Explanation:
propozycja

Jarosław Napierała
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Sawiec: jak zwał tak zwał, ale nie ma czegoś takiego jak wymaz krwi, jest rozmaz jeżeli już
58 mins
  -> zasugerowałem się wikipedią, ale ok, nie jestem lekarzem: http://64.233.183.104/search?q=cache:LO7bSKV7lIwJ:pl.wikiped...

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
badanie morfologiczne krwii noworodka


Explanation:
może bardziej ogólnie

Kamil Tylutki
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  redoktor: zupełnie nie
46 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
badania przesiewowe noworodka z kropli krwi


Explanation:
tak naprawdę to nie ma utartego zwrotu, pediatrzy mówią po prostu o badaniach przesiewowych i wiadomo o co chodzi. Jak wolisz, to można przestawić: badania przesiewowe z kropli krwi noworodka. Kroplę można wywalić, badania przesiewowe z krwi noworodka i inne warianty. Spot dlatego, że krew daje się na bibułę specjalną.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-03 19:31:18 GMT)
--------------------------------------------------

dziwi mnie, że tak późno, może chodzi o inne badania niż typowe przesiewy, kontekst nie pozwala się wypowiedzieć.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marek Koprowski: Nic dodać, nic ująć.
28 mins

agree  Bubz: ogromnie nieprzyjemne dla matki
5 hrs
  -> tak naprawdę to dobrze pobrane nie jest bardzo bolesne

agree  Magdalena Wysztygiel
10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
badanie przesiewowe (skriningowe) noworodka z krwi wlosniczkowej pobranej na krazki bibuly testowej


Explanation:
dokladnie na tym to polega

Luiza Jude
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35