KudoZ home » English to Polish » Medical: Pharmaceuticals

bisorcate

Polish translation: N2,N5-diacetylo-L-ornitynian deanolu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deanol bisorcate
Polish translation:N2,N5-diacetylo-L-ornitynian deanolu
Entered by: Michal Berski

12:09 Jun 23, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: bisorcate
deanol bisorcate
Michal Berski
Poland
N2,N5-diacetylo-L-ornitynian deanolu
Explanation:
prościej się chyba nie da

tu masz francuską nazwę tej substancji:
"SEL DE N2,N 5-DI ACETYL-L-ORNITHINE ET DE DIMETHYLAMINO-2 ETHANOL"
http://64.233.183.104/search?q=cache:Y0vVepuKFqIJ:www.biam2....

A ponieważ dimetyloamino-2-etanol to właśnie deanol, więc stąd odpowiedź jak w temacie
Selected response from:

leff
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4N2,N5-diacetylo-L-ornitynian deanolu
leff
3parz niżej
Rafal Korycinski


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
parz niżej


Explanation:
deanol = demanol = Dimethylaminoethanol
http://www.google.pl/search?biw=772&hl=pl&q=demanol&lr=
"(deanol, demanol) is dimethylaminoethanol, (CH3)2NCH2CH2OH, a related compound to choline"

Lekarstwo o nazwie DMAE to chemicznie 2-Dimethylaminoethanol:

http://www.smartnutrition.info/info-DMAE.htm
"Knoble, M. 2-Dimethylaminoethanol (DMAE) in behavior problems of children. Science Medicine (Buenos Aries)"

Można to podawać w postaci substancji złożonych np. soli. Jedną z takich soli jest:
DEANOL BISORCATE
http://www.biam2.org/www/Sub116.html
który jest solą (opis po francusku)
SEL DE N2,N 5-DI ACETYL-L-ORNITHINE ET DE DIMETHYLAMINO-2 ETHANOL
czyli sól N2,N 5-DI ACETYL-L-ORNITHINE oraz DIMETHYLAMINO-2 ETHANOL
czyli

sól N2,N 5-DI ACETYL-L-ORNITHINE oraz deanolu

bo DIMETHYLAMINO-2 ETHYLE to deanol. (Patrz np. link z glutaminianem deanolu: http://www.biam2.org/www/Sub109.html )


Pozostaje tylko nazwać tę sól :-P


Bisorcate wg. googla występuje jedynie w kontekście deanolu (demanolu) więc w sieci raczej nie znajdziemy tłumaczenia (na żaden język).

Ale na stronie (francuskiej) http://www.biam2.org/www/Sub116.html
znajdujemy cząsteczki składowe naszego związku, między innymi "Bicorcic"

Poszukiwanie słowa Bicorsic dają nam hity na stronach ze zharmonizowana taryfą celną
USA:
http://63.173.254.11/tariff_chapters_2003/0310pharmacz.PDF
EU:
http://europa.eu.int/eur-lex/pri/en/oj/dat/2002/l_097/l_0972...

W obu tych dokumentch pozycja taryfy celnej jest taka sama, czyli
398252-23-5 pod pozycją (europejską) CN 2924 19 00.

I tutaj się poddaję.
Proponuję jedno z dwojga:
- albo spróbowac dotrzeć do polskiej wersji taryfy
- albo zapytać na jakiejś polskiej grupie chemicznej



Rafal Korycinski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
N2,N5-diacetylo-L-ornitynian deanolu


Explanation:
prościej się chyba nie da

tu masz francuską nazwę tej substancji:
"SEL DE N2,N 5-DI ACETYL-L-ORNITHINE ET DE DIMETHYLAMINO-2 ETHANOL"
http://64.233.183.104/search?q=cache:Y0vVepuKFqIJ:www.biam2....

A ponieważ dimetyloamino-2-etanol to właśnie deanol, więc stąd odpowiedź jak w temacie

leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 91
Grading comment
Dzięki