KudoZ home » English to Polish » Medical: Pharmaceuticals

API Water

Polish translation: zawartość wody w substancji czynnej


21:52 Sep 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: API Water
Z tekstu chemiczno-farmaceutycznego, kontekstu właściwie brak (pojawia się hasłowo)...
Rafalek5
Polish translation:zawartość wody w substancji czynnej
Explanation:
oznaczana metodą KF
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zawartość wody w substancji czynnej
Michal Berski
3 -1woda zgodna z normą jakości Amerykańskiego Instytutu Naftowego (API)
Barbara Bereza


Discussion entries: 5





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
api water
woda zgodna z normą jakości Amerykańskiego Instytutu Naftowego (API)


Explanation:
woda stosowana w przemyśle musi spełniać określone normy jakości (szczególnie wyśrubowane w p. farmaceutycznym). Prawdopodobnie chodzi o wodę spełniającą normy jakości Amerykańskiego Instytutu Naftowego (API)






Example sentence(s):
  • Wprawdzie uszczelnienie labiryntowe w wykonaniu zgodnym z normą API nie przepuszczało oleju, ale za to nie zatrzymywało wody, która przeciekała do środka pod wpływem zaledwie zroszenia wężem ogrodowym.
  • Mowa o opracowanym przed 70 laty separatorze API (ang. American Petroleum Institute - Amerykański Instytut Naftowy) usuwającym olej i części stałe z rafinerii i zakładów petrochemicznych (we wstępnej obróbce ścieków).

    Reference: http://www.utrzymanieruchu.pl/zarzadzanie_200704.php4?num=48...
    Reference: http://www.cebea.com.pl/3-2005.htm
Barbara Bereza
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: normy API dotyczą dopuszczalnej zawartości zanieczysczeń ropopochodnych w wodzie odpadowej trafaijacej do środowiska, a to jakość dośc odległa od wymaganej w przemysle farmaceutycznym
33 mins

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
api water
zawartość wody w substancji czynnej


Explanation:
oznaczana metodą KF

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 336
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dorotask: tak jest
6 hrs
  -> dzięki