KudoZ home » English to Polish » Medical

%Fi02, HHb, FetHb, BP, O2ct, 02cap, A-aDO2, pAO2, paO2/pAO2, RI, CaO2, CvO2

Polish translation: Pls see the sites below


10:45 Oct 26, 2001
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: %Fi02, HHb, FetHb, BP, O2ct, 02cap, A-aDO2, pAO2, paO2/pAO2, RI, CaO2, CvO2
and CcO2, a-vDO2, Qsp/Qt, P50, O2, PEEP, VT, Mode, Mech Rate, Spon Rate, CPAP, BIPAP(I), BIPAP(E), Itime(sec), Itime(%), MAP, Peak Press,

used in medical instrument - are the same abbreviations used in Polish ???
Jola
Polish translation:Pls see the sites below
Explanation:
Wyznaczane parametry testu: t, MV, BF, TV, Fi02, FiC02, FetCC"2, Fet02, V02, VC02, V02/kg, V02/kg/HR, V02/HR, RQ,
EQ-02, EQ-C02, VD/MV, HR, BPSys, BPDias, Tl, TE, ST.
http://mes.cracovia.pl/start2000.htm

... wyrównywać na bieżąco pamiętając, że: Największy wpływ na pacjenta mają
PaO2, PCO2, zaburzenia równowagi kwasowo zasadowej i stężenia potasu, aw ...
www.anestezjologia.org.pl/kardio.htm

... jest firmą, która jako pierwsza wyprodukowała urządzenia rehabilitacyjne typu CPAP i BiPAP. Jest największym producentem urządzeń do nieinwazyjnego ...
www.promedica.com.pl/respiron1.html


I have no slightest idea on Mech Rate, Spon Rate,Spon Rate...


Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Dear Jola,
Natalie
5Pls see the sites below
Natalie
4below
Hanna Burdon
4below
Hanna Burdon
4below
Hanna Burdon
4below
Hanna Burdon
4agree
Hanna Burdon
4below
Hanna Burdon
4below
Hanna Burdon


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Dear Jola,


Explanation:
could you please post at least two questions at a time? It is very hard to answer on that bunches of questions!



Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
agree


Explanation:
Jola,

please post all of the above as separate questions.

Best regards,

Hanna.

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Pls see the sites below


Explanation:
Wyznaczane parametry testu: t, MV, BF, TV, Fi02, FiC02, FetCC"2, Fet02, V02, VC02, V02/kg, V02/kg/HR, V02/HR, RQ,
EQ-02, EQ-C02, VD/MV, HR, BPSys, BPDias, Tl, TE, ST.
http://mes.cracovia.pl/start2000.htm

... wyrównywać na bieżąco pamiętając, że: Największy wpływ na pacjenta mają
PaO2, PCO2, zaburzenia równowagi kwasowo zasadowej i stężenia potasu, aw ...
www.anestezjologia.org.pl/kardio.htm

... jest firmą, która jako pierwsza wyprodukowała urządzenia rehabilitacyjne typu CPAP i BiPAP. Jest największym producentem urządzeń do nieinwazyjnego ...
www.promedica.com.pl/respiron1.html


I have no slightest idea on Mech Rate, Spon Rate,Spon Rate...




Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
below


Explanation:
FiO2 = Fraction of inspired oxygen
used in Polish
"Porównano szybkosc odpowiedzi po podazy surfaktantu naturalnego lub sztucznego na podstawie zmniejszania parametrów wentylacji (FiO2, Pmax, IO)"
http://medroz.imid.med.pl/pl/2000_2_sup3_02_pl.html
"przeplyw tlenu 1 l/min. przy FiO2 0.95
8 l/min. przy FiO2 0.89"
http://www.stephan-polska.com.pl/resp05.html

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
below


Explanation:
HHb = deoxyhemoglobin
used in Polish
"Ilosc parametrów pomiarowych konfiguruje sie w zaleznosci od potrzeb:
modul oksymetrii: O2Hb, HHb, COHb, MetHb, SulfHb, ctHb."
http://www.rochediagnostics.pl/oferta/patient_care/hospital/...

FetHB - dunno

BP = blood pressure (I guess), cisnienie krwi
used in Polish
"Ilosc parametrów pomiarowych konfiguruje sie w zaleznosci od potrzeb:
modul pH/gazów krwi: pH, pCO2, pO2, BP"
http://www.rochediagnostics.pl/oferta/patient_care/hospital/...

O2ct = oxygen content, zawartosc tlenu
used in Polish
"O2CT (zawarto?c tlenu)"
www.bayerdiag.com.pl/348.htm
www.medycynaratunkowa.com.pl/348.htm

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
below


Explanation:
O2cap = oxygen capacity of the blood
dunno if used in Polish

A-aDO2 - alveolar-arterial oxygen difference
dunno if used in Polish

pAO2 = pecherzykowe cisnienie tlenu
used in Polish
"pAO2 (pecherzykowe ci?nienie tlenu)"
www.medycynaratunkowa.com.pl/348.htm

RI = resistance index, indeks oporowy
used in Polish
"indeks oporowy (RI)"
www.sonopan.com.pl/programudp.htm
www.echoson.com.pl/doppler.html

CaO2 = content of oxygen in arterial blood, arterial oxygen content
dunno if used in Polish

CvO2 = content of oxygen in venous blood, venous oxygen content
dunno if used in Polish

CcO2 = concentration of carbon dioxide
dunno if used in Polish

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
below


Explanation:
a-vDO2 = arterio-venous oxygen difference
dunno if used in Polish

Qsp/Qt = intrapulmonary shunt, przeciek fizjologiczny
used in Polish
www.bayerdiag.com.pl/800.htm
www.medycynaratunkowa.com.pl/800.htm

P50 = fetal blood loss, utrata krwi plodu
used in Polish
"Zaburzenia krwotoczne i hematologiczne u plodu i noworodka
P50 Utrata krwi plodu"
http://www.amg.gda.pl/~stn/XVI.htm#BM6

O2 = oxygen, tlen
used in Polish

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
below


Explanation:
PEEP = Positive End Expiratory Pressure
used in Polish
"U noworodków i niemowlat obowiazuje PEEP fizjologiczny"
"PEEP stosujemy w zakresie do +5 cm H2O szczególnie u pacjentów z wadami serca ze zwiekszonym przeplywem plucnym. U pacjentów ze zmniejszonym przeplywem plucnym PEEP przekraczajacy fizjologiczny jest przeciwwskazany (mozliwosc dalszego zmniejszenia przeplywu plucnego, nasilenie przecieku prawo lewego)."
http://www.anestezjologia.org.pl/kardio.htm
"W 1967 roku pojawily sie pierwsze publikacje dotyczace patofizjologii i cech klinicznych ARDS które zwrócily uwage lekarzy na niedoceniana jeszcze wtedy metode poprawienia wysycenia krwi tlenem przez wprowadzenie dodatniego cisnienia koncowo-wydechowego (PEEP)."
http://www.cm-uj.krakow.pl/stn/konferencja/Sesje/Chir.htm

VT - not sure, maybe Tidal Volume
"Tidal Volume (VT) is the amount of gas expired per breath - typically 500ml at rest."
http://www.usyd.edu.au/su/anaes/lectures/ventilation_clt/ven...

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
below


Explanation:
Mode - not sure, maybe simply "tryb"?

Mech Rate - dunno
something to do with mechanical ventilation perhaps?

Spon Rate = spontaneous rate (of breathing)

CPAP = continuous positive airway pressure
BiPAP = bilevel positive airways pressure

CPAP, BiPAP - aparaty do nieinwazyjnego wspomagania oddychania
used in Polish
http://www.majer.com.pl/medycyna/cpap.htm
sidoz.ids.pl/baza_linkow/index.php?l=205&p=5

itime = inspiratory time
dunno if used in Polish

I guess itime(sec) = inspiratory time expressed in terms of seconds, itime(%) - inspiratory time expressed in terms of percentage

MAP - dunno

Peak Press - dunno. peak pressure?

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199