KudoZ home » English to Polish » Medical

walk-in clinic

Polish translation: klinika ambulatoryjna


04:24 Nov 6, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: walk-in clinic
health
Agnieszka
Polish translation:klinika ambulatoryjna
Explanation:
...w której nie jest wymagana wcześniejsza rejestracja.

AMBULATORY: Generally refers to a person’s capability to walk; as in an ambulatory patient (a patient that can walk) or an ambulatory clinic (a walk-in clinic).
http://www.painconsult.com/GlossaryA-B.htm

Walk-in center - to bezpłatna przychodnia lekarska, w której nie ma potrzeby wcześniejszej rejestracji. Szczególnie przydatna kiedy nasz GP jest nieosiągalny lub mamy problemy z rejestracją. Przychodzimy, mówimy w recepcji ogólnie do jakiej grupy należą nasze dolegliwości i czekamy na przyjęcie. W zależności od ilości pacjentów i "ciężkości" naszych dolegliwości czas oczekiwania waha się od kilku sekund do kilku godzin - średnio ok. 1 godziny. Na miejscu wykonywane są wszystkie potrzebne badania, a w razie potrzeby kierowani jesteśmy na dalsze leczenie specjalistyczne. Często również dostajemy bezpłatne leki. We wszystkich walk-in center uzyskamy pomoc w przypadku antykoncepcji awaryjnej.
http://www.londyn.org/walkinc.htm

centrum ambulatoryjne?
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
I don't think it is a 'klinika' but I liked the explanationa and reference from the internet site
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ambulatorium, poradnia ambulatoryjnakonradek
1 +2klinika ambulatoryjna
Hanna Burdon


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
klinika ambulatoryjna


Explanation:
...w której nie jest wymagana wcześniejsza rejestracja.

AMBULATORY: Generally refers to a person’s capability to walk; as in an ambulatory patient (a patient that can walk) or an ambulatory clinic (a walk-in clinic).
http://www.painconsult.com/GlossaryA-B.htm

Walk-in center - to bezpłatna przychodnia lekarska, w której nie ma potrzeby wcześniejszej rejestracji. Szczególnie przydatna kiedy nasz GP jest nieosiągalny lub mamy problemy z rejestracją. Przychodzimy, mówimy w recepcji ogólnie do jakiej grupy należą nasze dolegliwości i czekamy na przyjęcie. W zależności od ilości pacjentów i "ciężkości" naszych dolegliwości czas oczekiwania waha się od kilku sekund do kilku godzin - średnio ok. 1 godziny. Na miejscu wykonywane są wszystkie potrzebne badania, a w razie potrzeby kierowani jesteśmy na dalsze leczenie specjalistyczne. Często również dostajemy bezpłatne leki. We wszystkich walk-in center uzyskamy pomoc w przypadku antykoncepcji awaryjnej.
http://www.londyn.org/walkinc.htm

centrum ambulatoryjne?


    Reference: http://www.painconsult.com/GlossaryA-B.htm
    Reference: http://www.londyn.org/walkinc.htm
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
I don't think it is a 'klinika' but I liked the explanationa and reference from the internet site

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian
9 hrs

agree  Robert Pranagal
21 hrs

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ambulatorium, poradnia ambulatoryjna


Explanation:
nie chodzi tu o klinik?, tylko o poradni?, lub przychodni?. Klinika raczej odnosi si? do szpitali akademii medycznych.


    w?asna wiedza (lokalizacja oprogramowania dla s?u?by zdrowia)
konradek
PRO pts in pair: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krzysztof Milewski: You can see a nurse at the NHS Walk-In Centre. Nurses at the walk-in centre can provide treatment for minor illnesses and infections, and you do not need to make an appointment (fragment broszury). Także tu: http://sjp.pwn.pl/slownik/2563625/klinika
3362 days