KudoZ home » English to Polish » Medical

PPO Preferred Provider Organization

Polish translation: Organizacja Preferowanych Świadczeniodawców


01:09 Nov 28, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: PPO Preferred Provider Organization
American health care system
jola
Polish translation:Organizacja Preferowanych Świadczeniodawców
Explanation:
W Polsce takie organizacje nie istnieja. Oto cytat ze Slowniczka terminow zwiazanych z kierowana opieka zdrowotna w: Medycyna po Dyplomie, Marzec 1998, Vol. 7, Nr 3(32), str. 12 i 14 (slowniczek napisal Jaroslaw J. Fedorowski, MD):
"Preferred Provider Organizations - Organizacje Preferowanych Swiadczycieli (uslug medycznych) - luzne zwiazki lekarzy z ubezpieczalniami, polegajace na tym, ze lekarze zawieraja kontrakty z firma ubezpieczeniowa na swiadczenie uslug medycznych dla ubezpieczonych i udzielaja znizki na uslugi w zamian za uzyskanie puli pacjentow".
Odpowiednikiem tego zjawiska w Polsce sa kontrakty na uslugi Kas Chorych z lekarzami i zakladami opieki zdrowotnej.
Selected response from:

Piotr Turski
Poland
Grading comment
Thanks a lot!!!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Organizacja Preferowanych Świadczeniodawców
Piotr Turski
4"Regionalna Kasa Chorych"desperado


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"Regionalna Kasa Chorych"


Explanation:
Polish healthcare system has been reformed and divided into regional sections-each responsible for their own existance. In majority very similar to PPO.


    Reference: http://republika.pl/kpjas/en/nhs_reform.html
desperado
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 43

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Organizacja Preferowanych Świadczeniodawców


Explanation:
W Polsce takie organizacje nie istnieja. Oto cytat ze Slowniczka terminow zwiazanych z kierowana opieka zdrowotna w: Medycyna po Dyplomie, Marzec 1998, Vol. 7, Nr 3(32), str. 12 i 14 (slowniczek napisal Jaroslaw J. Fedorowski, MD):
"Preferred Provider Organizations - Organizacje Preferowanych Swiadczycieli (uslug medycznych) - luzne zwiazki lekarzy z ubezpieczalniami, polegajace na tym, ze lekarze zawieraja kontrakty z firma ubezpieczeniowa na swiadczenie uslug medycznych dla ubezpieczonych i udzielaja znizki na uslugi w zamian za uzyskanie puli pacjentow".
Odpowiednikiem tego zjawiska w Polsce sa kontrakty na uslugi Kas Chorych z lekarzami i zakladami opieki zdrowotnej.

Piotr Turski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 335
Grading comment
Thanks a lot!!!!!!