KudoZ home » English to Polish » Medical

radiculopathy

Polish translation: Radikulopatia /zespol bolowy/bol pochodzenia korzeniowego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:radiculopathy
Polish translation:Radikulopatia /zespol bolowy/bol pochodzenia korzeniowego
Entered by: Natalie

01:37 Dec 16, 2001
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: radiculopathy
clinical history: radiculopathy. post surgical.
Lucja Biel, Ph.D.
Poland
Radikulopatia OR zespol bolowy/bol pochodzenia korzeniowego
Explanation:
Radikulopatia
OR (po-operacyjny) bol korzeniowy
OR (po-operacyjny) zespol bolowy pochodzenia korzeniowego

post surgical= pooperacyjny/a
radiculopathy=radikulopatia

"Bóle szyi, g?owy i barków, A. Dziak, Medicina Sportiva
... i szyjno - ramiennych; 5. Zespo?y bolesności mi?śniowej szyi; 6. Radikulopatia szyjna; 7. Spondyloza; 8. Uszkodzenia urazowe, stabilnoś?, hipermobilnoś? i ... "
www.medbook.com.pl/towar/436.htm

"... Bóle określane jako korzeniowe, spowodowane przez tzw. radikulopatie, mogą mieć różne przyczyny, z których należy wymienić;
1. zmiany krążków międzykręgowych (dyskopatie)
2. zmiany w stawach międzykręgowych (spondyloartrosis)
3. urazy kręgosłupa
4. guzy rozwijające się głównie wewnątrzkanałowo
5. choroby zakaźne np. borelioza, bruceloza ..."
neurologia.am.lublin.pl/skn/radik1_.html
Selected response from:

ponar
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Radikulopatia OR zespol bolowy/bol pochodzenia korzeniowegoponar
1zwyrodnieniowe zmiany korzonków nerwowych
leff


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
zwyrodnieniowe zmiany korzonków nerwowych


Explanation:
radiculitis = zapalenie korzonków nerwowych



--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-16 02:23:34 (GMT)
--------------------------------------------------

ale być może to dyskopatia czy wręcz rwa kulszowa - zobacz opis pod: http://www.graylab.ac.uk/cgi-bin/omd?radiculopathy

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Radikulopatia OR zespol bolowy/bol pochodzenia korzeniowego


Explanation:
Radikulopatia
OR (po-operacyjny) bol korzeniowy
OR (po-operacyjny) zespol bolowy pochodzenia korzeniowego

post surgical= pooperacyjny/a
radiculopathy=radikulopatia

"Bóle szyi, g?owy i barków, A. Dziak, Medicina Sportiva
... i szyjno - ramiennych; 5. Zespo?y bolesności mi?śniowej szyi; 6. Radikulopatia szyjna; 7. Spondyloza; 8. Uszkodzenia urazowe, stabilnoś?, hipermobilnoś? i ... "
www.medbook.com.pl/towar/436.htm

"... Bóle określane jako korzeniowe, spowodowane przez tzw. radikulopatie, mogą mieć różne przyczyny, z których należy wymienić;
1. zmiany krążków międzykręgowych (dyskopatie)
2. zmiany w stawach międzykręgowych (spondyloartrosis)
3. urazy kręgosłupa
4. guzy rozwijające się głównie wewnątrzkanałowo
5. choroby zakaźne np. borelioza, bruceloza ..."
neurologia.am.lublin.pl/skn/radik1_.html


    neurologia.am.lublin.pl/skn/radik1_.html
ponar
PRO pts in pair: 695
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
5 mins

agree  Lota: yes
1 hr

agree  Araksia Sarkisian
7 hrs