KudoZ home » English to Polish » Medical

eating disorder

Polish translation: zaburzenie odżywiania się


18:24 Jan 18, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: eating disorder
eating disorder
Ivona
United States
Polish translation:zaburzenie odżywiania się
Explanation:
or "jadłowstręt psychiczny"
or "zaburzenia zachowań żywieniowych" (see links below)

It depends if you mean only anorexia, or something more general, including e.g. bulimia.

What's interesting, "Slownik psychologii" by Arthur S. Reber, says:
"eating disorder" - jadłowstęt psychiczny [=anorexia nervosa], but
"eating disorders" - zaburzenia odżywiania się
Selected response from:

Piotr Turski
Poland
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zaburzenie odżywiania się
Piotr Turski
5zaburzenie odzywiania OR zaburzenie łaknieniaponar
2nieregularne odżywianie
leff


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nieregularne odżywianie


Explanation:
leff

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zaburzenie odżywiania się


Explanation:
or "jadłowstręt psychiczny"
or "zaburzenia zachowań żywieniowych" (see links below)

It depends if you mean only anorexia, or something more general, including e.g. bulimia.

What's interesting, "Slownik psychologii" by Arthur S. Reber, says:
"eating disorder" - jadłowstęt psychiczny [=anorexia nervosa], but
"eating disorders" - zaburzenia odżywiania się


    Reference: http://www.xl-pozytywnie.pl/rodzina.htm
    Reference: http://users.nethit.pl/ajgor/ffa/
Piotr Turski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 335
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
7 mins

agree  Romuald Pawlikowski
1 hr

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zaburzenie odzywiania OR zaburzenie łaknienia


Explanation:
zaburzenie odżywiania (sie)/zaburzenie łaknienia

jadłowstręt psychiczny; anoreksja nerwowa; anoreksja = anorexia nervosa

patologiczne obżarstwo; zarłoczność psychiczna; bulimia psychiczna; bulimia = bulimia nervosa

"Zaburzenia łaknienia, patologiczne obżarstwo (bulimia) lub też niechęć do spożywania pokarmów, czyli anoreksja (jadłowstręt psychiczny)."
http://wiem.onet.pl/wiem/00c60f.html

"...Film zrealizowany w formie wywiadu z lekarzami, specjalistami neuropsychiatrii na temat anoreksji i bulimii. Wskazuje przyczyny psychiczne, omawia objawy tego typu zaburzeń odżywiania i wynikające z nich zagrożenia dla zdrowia i życia..."
www.ptm.edu.pl/nowe/wybierz.php3?standard=3109

"...Wśród zaburzeń odżywiania się kobiet wymienia się między innymi: jadłowstręt psychiczny, żarłoczność psychiczną i przejadanie się związane z innymi czynnikami psychologicznymi..."
http://www.terapia.rubikon.net.pl/html/odzywianie.htm

"... Uzale?nienia ? bulimia. To zaburzenie od?ywiania, podobnie jak anoreksja, dotyka
przede ... tylko one ?) raczej do zwi?kszonego ?aknienia ni? braku apetytu w ... "
www.pfm.pl/u235/navi/174886/back/174854


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/00c60f.html
ponar
PRO pts in pair: 695