KudoZ home » English to Polish » Medical

second-hand smoke

Polish translation: bierne palenie/dym tytoniowy z otoczenia


03:12 Jan 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: second-hand smoke
dangers of second-hand smoke
Lota
United States
Polish translation:bierne palenie/dym tytoniowy z otoczenia
Explanation:
niebezpieczenstwa/szkodliwosc biernego palenia
OR
szkodliwosc wdychania dymu tytoniowego z otoczenia
OR
szkodlowosc wdychania dymu tytoniowego przez osoby niepalace (bierne palenie)

"...BIERNE PALENIE to problem tak poważny, że doczekał się angielskiego terminu naukowego: "second hand smoker", co dosłownie oznacza: "palacz z drugiej ręki". Istnieje nawet nazewnictwo specjalistyczne dla dwóch typów strumienia dymu papierosowego:
side-stream smoke - strumień boczny tlącego się papierosa i
main-stream smoke - dym tytoniowy inhalowany przez palacza..."
medycyna.linia.pl/chorobybi.html

"Wdychanie dymu tytoniowego z otoczenia prowadzi do wystąpienia wielu szkodliwych konsekwencji dla ich zdrowia, takich jak: zakażenie dróg oddechowych, kaszel i zaostrzenie astmy, choroby ucha środkowego.
Bierne palenie w dzieciństwie może również wpływać na występowanie chorób układu krążenia w wieku dorosłym oraz wywoływać zaburzenia eurobehawioralne."
www.pfm.pl/u235/navi/177705/back/6582

"... Wdychanie dymu tytoniowego przez osoby niepal?ce (bierne palenie) powoduje
tak?e powa?ne skutki zdrowotne zarówno u dzieci, jak i doros?ych. ... "
www.leki.med.pl/nowosc.phtml?nr=0




Selected response from:

ponar
Grading comment
Thanks a lot. I used "palenie bierne".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4bierne palenie/dym tytoniowy z otoczeniaponar
4 +1palenie pasywneFranka


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
palenie pasywne


Explanation:
czyli wdychanie dymu z cudzych papierosow, bo rozumiem, ze o to tutaj chodzi

Franka
PRO pts in pair: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska
10 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
bierne palenie/dym tytoniowy z otoczenia


Explanation:
niebezpieczenstwa/szkodliwosc biernego palenia
OR
szkodliwosc wdychania dymu tytoniowego z otoczenia
OR
szkodlowosc wdychania dymu tytoniowego przez osoby niepalace (bierne palenie)

"...BIERNE PALENIE to problem tak poważny, że doczekał się angielskiego terminu naukowego: "second hand smoker", co dosłownie oznacza: "palacz z drugiej ręki". Istnieje nawet nazewnictwo specjalistyczne dla dwóch typów strumienia dymu papierosowego:
side-stream smoke - strumień boczny tlącego się papierosa i
main-stream smoke - dym tytoniowy inhalowany przez palacza..."
medycyna.linia.pl/chorobybi.html

"Wdychanie dymu tytoniowego z otoczenia prowadzi do wystąpienia wielu szkodliwych konsekwencji dla ich zdrowia, takich jak: zakażenie dróg oddechowych, kaszel i zaostrzenie astmy, choroby ucha środkowego.
Bierne palenie w dzieciństwie może również wpływać na występowanie chorób układu krążenia w wieku dorosłym oraz wywoływać zaburzenia eurobehawioralne."
www.pfm.pl/u235/navi/177705/back/6582

"... Wdychanie dymu tytoniowego przez osoby niepal?ce (bierne palenie) powoduje
tak?e powa?ne skutki zdrowotne zarówno u dzieci, jak i doros?ych. ... "
www.leki.med.pl/nowosc.phtml?nr=0







    medycyna.linia.pl/chorobybi.html
    Reference: http://www.pfm.pl/u235/navi/177705/back/6582
ponar
PRO pts in pair: 695
Grading comment
Thanks a lot. I used "palenie bierne".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: tak, mówi sie bierne, nie pasywne
4 hrs

agree  darotob
5 hrs

agree  makary
8 hrs

agree  leff: palenie bierne
17 hrs