KudoZ home » English to Polish » Medical

arginate

Polish translation: arginian


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:arginate
Polish translation:arginian
Entered by: Teresa Jaczewska

10:36 Jul 19, 2002
English to Polish translations [PRO]
Medical / nutritionals
English term or phrase: arginate
heart -healthy ingredients such as arginate
Teresa Jaczewska
arginian
Explanation:
"Lekami działającymi nieco bardziej przyczynowo są hematyna i arginian hemu"

"węglan i octan wapnia, sole wapniowe ketoanalogów aminokwasów egzogennych,
arginian wapnia,"

--------------------------------------------------
Note added at 963 days (2005-03-08 17:23:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

A bardziej prawidłową formą jest argininian - jako że jest to sól aminokwasu o nazwie L-arginina
Selected response from:

leff
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc. Z innego źródła również uzyskałam taką odpowiedź.

Pozdrawiam,

TJ
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1arginian
leff
1arginatRadek Podolski


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
arginat


Explanation:
propozycja, nie znalazlem polskiej nazwy (to zwiazki aminokwasu zasadowego - argininy)


    www.chemie.fu-berlin.de/chemistry/bio/aminoacid/arginin_en.html - arginina
Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
arginian


Explanation:
"Lekami działającymi nieco bardziej przyczynowo są hematyna i arginian hemu"

"węglan i octan wapnia, sole wapniowe ketoanalogów aminokwasów egzogennych,
arginian wapnia,"

--------------------------------------------------
Note added at 963 days (2005-03-08 17:23:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

A bardziej prawidłową formą jest argininian - jako że jest to sól aminokwasu o nazwie L-arginina


    Reference: http://www.resmedica.pl/zdart4009.html
    Reference: http://www.warman.com.pl/~osteo/patogeneza.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc. Z innego źródła również uzyskałam taką odpowiedź.

Pozdrawiam,

TJ

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
12 mins