KudoZ home » English to Polish » Medical

He's a borderline personality.

Polish translation: On ma osobowość pograniczną


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:He's a borderline personality.
Polish translation:On ma osobowość pograniczną
Entered by: bartek

02:06 Jan 3, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: He's a borderline personality.
He was my patient for 3 years. He's a borderline personality.
Ivona
United States
On ma osobowość pograniczną
Explanation:
Jest to zaburzenie osobowości znane jako BPD

" ostatnich kilkunastu latach niezwykłą karierę w psychiatrii i psychologii klinicznej zrobiło
pojęcie "pogranicza" (ang. borderland), a ściślej biorąc, "osobowości pogranicznej" (borderline personality), nazywanej czasem - w niezbyt udanym tłumaczeniu na język polski - "osobowością z pogranicza". Pierwszym autorem, który wprowadził do psychopatologii termin "pograniczny" (borderline) był psychoanalityk Stern (1938), opisujący tzw. pograniczną grupę psychonerwic. Szybko stał się on odpowiednikiem takich ówczesnych kategorii diagnostycznych, jak schizofrenia ukryta (Rorschach, 1921), schizofrenia ambulatoryjna (Zilboorg, 1941) czy osobowość "jak gdyby" (as-if personality), opisana przez Deutsch (1942) u osób wykazujących powierzchowne przystosowanie społeczne, przy jednocześnie głęboko zaburzonych relacjach interpersonalnych"
http://www.psychologia.edu.pl/index2.php?category=artykul&le...
Selected response from:

bartek
Grading comment
Thank you. I wasn't sure if "osobowosc pograniczna" was it. But I guess that's what it is. Thank you for your wonderful references.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7On ma osobowość pograniczną
bartek
4Ma osobowość na pograniczu (choroby psychicznej?).
leff


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ma osobowość na pograniczu (choroby psychicznej?).


Explanation:
.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
On ma osobowość pograniczną


Explanation:
Jest to zaburzenie osobowości znane jako BPD

" ostatnich kilkunastu latach niezwykłą karierę w psychiatrii i psychologii klinicznej zrobiło
pojęcie "pogranicza" (ang. borderland), a ściślej biorąc, "osobowości pogranicznej" (borderline personality), nazywanej czasem - w niezbyt udanym tłumaczeniu na język polski - "osobowością z pogranicza". Pierwszym autorem, który wprowadził do psychopatologii termin "pograniczny" (borderline) był psychoanalityk Stern (1938), opisujący tzw. pograniczną grupę psychonerwic. Szybko stał się on odpowiednikiem takich ówczesnych kategorii diagnostycznych, jak schizofrenia ukryta (Rorschach, 1921), schizofrenia ambulatoryjna (Zilboorg, 1941) czy osobowość "jak gdyby" (as-if personality), opisana przez Deutsch (1942) u osób wykazujących powierzchowne przystosowanie społeczne, przy jednocześnie głęboko zaburzonych relacjach interpersonalnych"
http://www.psychologia.edu.pl/index2.php?category=artykul&le...

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Thank you. I wasn't sure if "osobowosc pograniczna" was it. But I guess that's what it is. Thank you for your wonderful references.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDoktorek
29 mins
  -> Dzięki :-)

agree  Piotr Kurek
31 mins
  -> Dzięki :-)

agree  kterelak
2 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  lim0nka: no proszę, nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje :)
2 hrs
  -> Poczytałam trochę o tym. Kochana [ :-) ], to jest straszne :-))))))))))))))

agree  Tomasz Jurewicz
9 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Roman Palewicz
11 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  JMCoy: tak
3266 days