KudoZ home » English to Polish » Medical

monovalent

Polish translation: monowalentny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:monovalent
Polish translation:monowalentny
Entered by: Pawel Czernecki

15:10 Jan 31, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: monovalent
immunizacja, raczej nie chemiczne okreslenie "jednowartosciowy"
Renata Rogoz
monowalentny
Explanation:
szkoda, że nie wiemy, co jest "monovalent"

szczepionki mogą być "monowalentne":
"Monowalentne szczepionki przeciw WZW A zawierają inaktywowane formaldehydem"

"Przeznaczona do czynnego uodporniania szczepionka przeciw różyczce to monowalentna, liofilizowana szczepionka zawierająca żywe, atenuowane wirusy różyczki."
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3monowalentny
Pawel Czernecki
3jednowartosciowe
Jakub Szacki


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
monowalentny


Explanation:
szkoda, że nie wiemy, co jest "monovalent"

szczepionki mogą być "monowalentne":
"Monowalentne szczepionki przeciw WZW A zawierają inaktywowane formaldehydem"

"Przeznaczona do czynnego uodporniania szczepionka przeciw różyczce to monowalentna, liofilizowana szczepionka zawierająca żywe, atenuowane wirusy różyczki."


    Reference: http://www.borgis.pl/czytelnia/nowa_pediatria/2000/02/04.htm...
    Reference: http://www.pfm.pl/u235/back/6634/navi/175498
Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDoktorek
2 hrs
  -> Dziękuję

agree  Piotr Kurek
2 hrs
  -> Dziękuję

agree  alszeg
4 hrs
  -> Dziękuję

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jednowartosciowe


Explanation:
np. przeciwciala jednowartosciowe to monovalent antibodies - wg. S. Slopka, Ilustrowany Slownink immunologiczny.
brak kontekstu!

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857