KudoZ home » English to Polish » Medical

maternal medical problem

Polish translation: choroby u matki


11:02 Apr 2, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: maternal medical problem
Certain chronic maternal medical problems, including congenital heart disease (...), once identified, can usually be eliminated or controlled.
Monika Rozwarzewska
Poland
Polish translation:choroby u matki
Explanation:
albo: stany chorobowe u matki. Chodzi pewnie o patologie ciazy, prawda?
Selected response from:

xxxDoktorek
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1choroby u matkixxxDoktorek
3powikłania matczyne
vladex
3medyczne problemy okresu (wczesnego) macierzynstwa
yet


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
choroby u matki


Explanation:
albo: stany chorobowe u matki. Chodzi pewnie o patologie ciazy, prawda?

xxxDoktorek
PRO pts in pair: 351

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon
1 day2 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
medyczne problemy okresu (wczesnego) macierzynstwa


Explanation:
Ew. problemy medyczne okresu prenatalnego. Tak mi wychodzi z lektury dokumentu ze strony podanej ponizej- chodzi o wczesne wykrywanie chorob plodu, ktore niewykryte i niewyleczone (lub choc kontrolowane)moga doprowadzic do smierci noworodka.


    Reference: http://www.rand.org/publications/MR/MR1077/MR1077.appe.pdf
yet
PRO pts in pair: 89

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
powikłania matczyne


Explanation:
być może to o to chodzi (z podanego kontekstu w sumie nie wynika, czy te problemy dotyczą tylko ciężarnej matki, czy przechodzą na dziecko)

na tej stronie: http://www.libramed.com.pl/wpg/NumeryArchiwalne/01/11.html
chyba to opcja z chorobą dotyczącą tylko matki, ale np. ja w swojej pracy promagisterskiej o rozwielitkach :-)miałem "maternal effect", czyli "efekt matczyny", który dotyczył wpływu matki (w przypadku Twojego tekstu - jej chorób na płód)

może to w czymś pomoże


    Reference: http://www.libramed.com.pl/wpg/NumeryArchiwalne/01/11.html
vladex
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 431