KudoZ home » English to Polish » Medical

introduce a stomach tube

Polish translation: wprowadzić zgłębnik żołądkowy


18:51 Jul 7, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: introduce a stomach tube
Tetanus spasm is most pronounced in the jaw. Treatment is difficult if convulsions are already established. It's hopeless to introduce a stomach tube, assuming one can be easily located.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:wprowadzić zgłębnik żołądkowy
Explanation:
czyli sondę żołądkową

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 19:07:35 (GMT)
--------------------------------------------------

SONDA ŻOŁĄDKOWA (ZGŁĘBNIK ŻOŁĄDKOWY), PRODUKTY. CHIRURGIA. Sonda
żołądkowa służy do szybkiej aspiracji treści żołądkowej
www.balton.pl/polish/produkty/chirurgia/22.html

Przez zgłębnik żołądkowy odprowadza się z żołądka treść zastoinową,
stosuje się kroplowe podawanie płynów, elektrolitów, białka, zwalcza ...
wiem.onet.pl/wiem/00fa28.html - 11k


czyż to nie romantyczne...

Pozdrawiam :)
MA
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Dzięki, skleroza, chodziło mi właśnie o ten zgłębnik. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2wprowadzić zgłębnik żołądkowy
Maciej Andrzejczak
5wprowadzić sondę do żołądka/przewodu pokarmowego
karolina_mb


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
wprowadzić zgłębnik żołądkowy


Explanation:
czyli sondę żołądkową

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 19:07:35 (GMT)
--------------------------------------------------

SONDA ŻOŁĄDKOWA (ZGŁĘBNIK ŻOŁĄDKOWY), PRODUKTY. CHIRURGIA. Sonda
żołądkowa służy do szybkiej aspiracji treści żołądkowej
www.balton.pl/polish/produkty/chirurgia/22.html

Przez zgłębnik żołądkowy odprowadza się z żołądka treść zastoinową,
stosuje się kroplowe podawanie płynów, elektrolitów, białka, zwalcza ...
wiem.onet.pl/wiem/00fa28.html - 11k


czyż to nie romantyczne...

Pozdrawiam :)
MA

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026
Grading comment
Dzięki, skleroza, chodziło mi właśnie o ten zgłębnik. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxDoktorek
54 mins

agree  Domka
3 days17 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wprowadzić sondę do żołądka/przewodu pokarmowego


Explanation:
eh eh eh...tylko ten, kto przeżył gastroskopię, wie, co to za przyjemność:)

karolina_mb
Romania
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in ItalianItalian
PRO pts in pair: 21