KudoZ home » English to Polish » Medical

remapping of somatosensory cortex

Polish translation: przemapowanie czuciowej kory somatosensorycznej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:remapping of somatosensory cortex
Polish translation:przemapowanie czuciowej kory somatosensorycznej
Entered by: Domka

14:32 Jul 8, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: remapping of somatosensory cortex
Coactivation causes a remapping of somatosensory cortex, in which the area used to represent the index finger becomes larger and produces a stronger EEG signal
Domka
przemapowanie czuciowej kory somatosensorycznej
Explanation:
ew. ponowne mapowanie
..powoduje zwiekszenie obszaru czucia somatycznego dla wskaziciela..
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Drogi Panie Doktorze,

Bardzo dziekuje za przetlumaczenie wyrazenie, ktore jest bardzo dobre wedlug mojego upodobania. Brzmi progesjonalnie i bardzo polsko.

Domka
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5przemapowanie czuciowej kory somatosensorycznejxxxOTMed
4remapowanie (reorganizacja?) kory czuciowej
bartek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
remapowanie (reorganizacja?) kory czuciowej


Explanation:
kory somatosensorycznej

Początkowe relatywnie proste zadania z wykorzystaniem fMRI taki jak mapowanie kory ruchowej, czuciowej czy wzrokowej stają się coraz bardziej złożone i zajmują coraz ważniejsze miejsce w diagnostyce obrazowej (np. w planowaniu zabiegów operacyjnych u pacjentów z guzami mózgu).
http://www.helimed.pl/archiwum_wyn/2066

układ czuciowy - somatosensoryczny
http://test.bg.am.poznan.pl/ksiazki/pliki/neuan_192.html


    Reference: http://www.helimed.pl/archiwum_wyn/2066
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
przemapowanie czuciowej kory somatosensorycznej


Explanation:
ew. ponowne mapowanie
..powoduje zwiekszenie obszaru czucia somatycznego dla wskaziciela..

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
Drogi Panie Doktorze,

Bardzo dziekuje za przetlumaczenie wyrazenie, ktore jest bardzo dobre wedlug mojego upodobania. Brzmi progesjonalnie i bardzo polsko.

Domka