KudoZ home » English to Polish » Medical

distress

Polish translation: dystres


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:distress
Polish translation:dystres
Entered by: magdat

13:45 Nov 4, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: distress
The caregiver must rate their own distress - chyba nie chodi o niepokoj, wzburzenie , nie znajduje na to dobrego slowa- sytuacja - wywiad z opiekunem chorego z objawami otepiennymi , opiekun jest emocjonalnie poruszony, nalezy odróznic od emotionally disturbed, bo to pojawia sie obok,
magdat
dystres
Explanation:
czyli zła, niekonstruktywna odmiana stresu:

BERNARD SACK
... stres emocjonalny;. - stres moralny (psychospołeczny);. - stres przewlekły
(dystres);. - stres krótkotrwały (eustres) (Por. Grochmal S., 1987). ...
belfer.univ.szczecin.pl/~edipp/stres.htm - 101k - Kopia - Podobne strony

..::WYŻSZA SZKOŁA HUMANISTYCZNO-EKONOMICZNA W ŁODZI::..
... i społecznego. Najczęściej traktuje się go jako zjawisko negatywne,
utrudniające życie człowieka (dystres). W płaszczyźnie ...
www.wydawnictwo.wshe.lodz.pl/zn21.php - 35k - Kopia - Podobne strony

Z notesika Danio - Instrukcje obsługi, tablice informacyjne, itp ...
... Następnie znalazły się interakcje z obcymi, niepożądane przeszkody powodujące
niezadowolenie (dystres) wywołują frustrację są nieplanowane i ...
www.reporter.pl/danio/notes/studenty.html - 6k - Kopia - Podobne strony

Motywacyjne aspekty pracy w zespole: Exbis - Eksperci Biznesmenom ...
... natężeniu działa mobilizująco umożliwiając stawienie czoła wyzwaniom, ale
zbyt nasilone powoduje wyczerpanie i nadwątlenie sił organizmu (dystres). ...
strategie.info.pl/artykuly/artykul_5291.htm - 49k - Kopia - Podobne strony

Wirtualny Gabinet Promocji Zdrowia
... dystres (negatywne następstwa związane z działającym stresorem),; efekty
neutralne (zdarzenia, z którymi radzimy sobie nieomal automatycznie),; ...
www.wieliszew.pl/urzad/chuk/lekcja_05.html - 8k - Kopia - Podobne strony

Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
wybieram odp pierwsza, ale bartek dystres tez definiuje w podobny sposob - zreszta pada tam to samo okreslenie, dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dystres
Andrzej Lejman
4przewlekły stress
bartek
1zmartwienie / rozpacz
Magdalena_


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dystres


Explanation:
czyli zła, niekonstruktywna odmiana stresu:

BERNARD SACK
... stres emocjonalny;. - stres moralny (psychospołeczny);. - stres przewlekły
(dystres);. - stres krótkotrwały (eustres) (Por. Grochmal S., 1987). ...
belfer.univ.szczecin.pl/~edipp/stres.htm - 101k - Kopia - Podobne strony

..::WYŻSZA SZKOŁA HUMANISTYCZNO-EKONOMICZNA W ŁODZI::..
... i społecznego. Najczęściej traktuje się go jako zjawisko negatywne,
utrudniające życie człowieka (dystres). W płaszczyźnie ...
www.wydawnictwo.wshe.lodz.pl/zn21.php - 35k - Kopia - Podobne strony

Z notesika Danio - Instrukcje obsługi, tablice informacyjne, itp ...
... Następnie znalazły się interakcje z obcymi, niepożądane przeszkody powodujące
niezadowolenie (dystres) wywołują frustrację są nieplanowane i ...
www.reporter.pl/danio/notes/studenty.html - 6k - Kopia - Podobne strony

Motywacyjne aspekty pracy w zespole: Exbis - Eksperci Biznesmenom ...
... natężeniu działa mobilizująco umożliwiając stawienie czoła wyzwaniom, ale
zbyt nasilone powoduje wyczerpanie i nadwątlenie sił organizmu (dystres). ...
strategie.info.pl/artykuly/artykul_5291.htm - 49k - Kopia - Podobne strony

Wirtualny Gabinet Promocji Zdrowia
... dystres (negatywne następstwa związane z działającym stresorem),; efekty
neutralne (zdarzenia, z którymi radzimy sobie nieomal automatycznie),; ...
www.wieliszew.pl/urzad/chuk/lekcja_05.html - 8k - Kopia - Podobne strony



Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
wybieram odp pierwsza, ale bartek dystres tez definiuje w podobny sposob - zreszta pada tam to samo okreslenie, dzieki

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przewlekły stress


Explanation:
Przedłużający się stres, który prowadzi do wyniszczenia nazywany jest dystresem
http://belfer.univ.szczecin.pl/~edipp/stres.htm

dystres (negatywne następstwa związane z działającym stresorem),
http://www.wieliszew.pl/urzad/chuk/lekcja_05.html


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
zmartwienie / rozpacz


Explanation:
"suffering caused by pain or worry - zmartwienie, rozpacz"

Tak twierdzi mój słownik medycyny (Peter Collin Publishing)

Magdalena_
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 21