KudoZ home » English to Polish » Medical

blood clot forming

Polish translation: doprowadziło do powstania zakrzepu (skrzepliny)/wywołało powstanie zakrzepu


15:05 Nov 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: blood clot forming
The blow to the face was powerful enough to depress the nasal bridge completely and push it back into the brain. There was subdural haemorrhaging, which led to a blood clot forming.

Co doprowadziło do powstania skrzepu? Tak po prostu?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:doprowadziło do powstania zakrzepu (skrzepliny)/wywołało powstanie zakrzepu
Explanation:
Można się tutaj naciąć - skrzep i zakrzep mają różne znaczenia:
'skrzep', to krew zakrzepła za życia poza naczyniem lub krew zakrzepła po śmierci, w naczyniach i pozanaczyniowo.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 21:37:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Wobec popularności \'skrzepu\' dla dociekliwych podaję jedno ze źródeł: J. Groniowski, S. Kruś, Podstawy Patomorfologii, PZWL 1991.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 00:52:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Dziękuję Waldkowi za trzeźwą uwagę. Info o zakrzepie, choć niewątpliwie o dużej wartości poznawczej o walorach estetycznych nie wspominając, nie ma tu rzeczywiście zastosowania.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dzięki za to rozróżnienie. Człowiek uczy się całe życie...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4powstania / utworzenia się skrzepu
bartek
5doprowadziło do powstania zakrzepu (skrzepliny)/wywołało powstanie zakrzepuxxxOTMed
5utworzenie skrzepu krwi
lafresita
5niżej
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 3





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
powstania / utworzenia się skrzepu


Explanation:
b

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Stochnialek
8 mins

agree  joannap
44 mins

agree  Stefan Simko
5 hrs

agree  maciejm
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
utworzenie skrzepu krwi


Explanation:
psychotroniki i bio-komunikacji dla spowodowania skrzepu krwi w ... Dr. LJ West, dyrektor
UCLA Neuropsychiatric Institute zaproponował utworzenie

większości innych badań krew pobierana jest do probówki nie zawierającej środków
przeciwkrzepliwych, co pozwala na utworzenie skrzepu, a następnie

Następnym etapem jest wytworzenie z fibrynogenu skrzepu krwi. ... Wspólną drogą
dla obu "odnóg" kaskady jest utworzenie z protrombiny aktywnego enzymu ...

www.resmedica.pl/rmart0017.html


    Reference: http://www.niniwa2.cad.pl/raportn.htm
    www.pfm.pl/u235/navi/171571/back/6634 - 25k
lafresita
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 234

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
niżej


Explanation:
rozumien że pytasz co doprowadziło dopowstania skrzepu

subdural haemorrhaging = krwotok a konkretnie krwotok podtwardówkowy

Krwotok podtwardówkowy: zwykle w wywiadzie uraz głowy; narastający
ból i zawroty głowy; narastające zab. świadomości
www.amwaw.edu.pl/pld/przyp1/diagnoza/rozn/krwpodtw.htm
==============
Krwotok podtwardówkowy, Subdural hemorrhage
www.otm.neostrada.pl/sloHM.htm
w niezawodnym słowniku Dr Palki

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
doprowadziło do powstania zakrzepu (skrzepliny)/wywołało powstanie zakrzepu


Explanation:
Można się tutaj naciąć - skrzep i zakrzep mają różne znaczenia:
'skrzep', to krew zakrzepła za życia poza naczyniem lub krew zakrzepła po śmierci, w naczyniach i pozanaczyniowo.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 21:37:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Wobec popularności \'skrzepu\' dla dociekliwych podaję jedno ze źródeł: J. Groniowski, S. Kruś, Podstawy Patomorfologii, PZWL 1991.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-06 00:52:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Dziękuję Waldkowi za trzeźwą uwagę. Info o zakrzepie, choć niewątpliwie o dużej wartości poznawczej o walorach estetycznych nie wspominając, nie ma tu rzeczywiście zastosowania.

xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
Dzięki za to rozróżnienie. Człowiek uczy się całe życie...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  WaldekP: A czy tutaj nie mamy do czynienia z wynaczynieniem? IMHO owo "b.c.f." miało miejsce poza naczyniem.
7 hrs
  -> Co racja to racja