KudoZ home » English to Polish » Medical

tricyclic

Polish translation: trójpierścieniowy


07:46 Nov 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: tricyclic
Środek antydepresyjny.
Ma to jakąś polską nazwę, czy mam zostawić w takiej wersji?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:trójpierścieniowy
Explanation:
Barańczyk-Kuźma A., Sawicki J., Kuźma M., Jagiełło J.: T
rójpierścieniowe leki przeciwdepresyjne jako inhibitory mózgowej transferazy glutationowej \ Tricyclic antidepressants as jnhibitors of brain glutathione-S-transferase
http://www.medpress.com.pl/MLar21d.htm
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2trójpierścieniowy
bartek
4tricykliczny
leff
3trójcykliczny
awdotia


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
trójpierścieniowy


Explanation:
Barańczyk-Kuźma A., Sawicki J., Kuźma M., Jagiełło J.: T
rójpierścieniowe leki przeciwdepresyjne jako inhibitory mózgowej transferazy glutationowej \ Tricyclic antidepressants as jnhibitors of brain glutathione-S-transferase
http://www.medpress.com.pl/MLar21d.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Dzięki.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vladex: nie mam nic przeciwko tricyklicznemu, ale to mi się bardziej podoba (w końcu dopiero co było święto narodowe :-) )
2 hrs

agree  xxxOTMed: Nie wiem gdzie moje poprzednie agree - wpisuje ponownie: trójpierścieniowe leki *przeciw*depresyjne
3 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trójcykliczny


Explanation:
znalazłam coś takiego:


... Wydaje się, że dobrą alternatywą dla amitryptyliny będzie wenlafaksyna,
nowy trójcykliczny lek przeciwdepresyjny pozbawiony działania ...
www.borgis.pl/czytelnia/nm_onkol/25.php - 29k

awdotia
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 246

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tricykliczny


Explanation:
" fragment A wraz z grupą, z którą
jest związany fragment A, tworzy określony układ tricykliczny"

I tak - oznacza to właśnie związek zawierający w cząsteczce trzy pierścienie


    Reference: http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_01/bup10_01/html/wyn...
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240