KudoZ home » English to Polish » Medical

Tinnitus

Polish translation: szum uszny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tinnitus
Polish translation:szum uszny
Entered by: Aye

16:39 Dec 1, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Tinnitus
physical condition
Aye
szum uszny
Explanation:
szum (brzęczenie) w uszach (uchu), szum uszny - słownik Słomskich

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2003-12-01 17:11:22 GMT)
--------------------------------------------------

Tzn. akurat \"szumu usznego\" nie ma w słowniku, ale można znaleĽć w Internecie, np. http://www.ichs.pl/9485.dhtml
Selected response from:

Piotr Turski
Poland
Grading comment
jako 'fachowy' termin.

Dziekuje za pomoc. Brzeczenie uszne/w uszach jest rowniez prawidlowe, jednak jako termin bardziej popularny niz fachowy.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1szum uszny
Piotr Turski
5BRZĘCZENIE W USZACH (uszne)
Teresa Goscinska
4 +1szumy uszne
bartek


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tinnitus
szumy uszne


Explanation:
Tinnitus Urządzenia wpomagające terapię szumów usznych ... Schorzenie to
nazwano szumami usznymi (łac. tinnitus od tinnire ? dzwonić). ...
www.siemens.pl/produkty.asp?path=0:124:224:244

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucyna Długołęcka
17 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tinnitus
szum uszny


Explanation:
szum (brzęczenie) w uszach (uchu), szum uszny - słownik Słomskich

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2003-12-01 17:11:22 GMT)
--------------------------------------------------

Tzn. akurat \"szumu usznego\" nie ma w słowniku, ale można znaleĽć w Internecie, np. http://www.ichs.pl/9485.dhtml

Piotr Turski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 335
Grading comment
jako 'fachowy' termin.

Dziekuje za pomoc. Brzeczenie uszne/w uszach jest rowniez prawidlowe, jednak jako termin bardziej popularny niz fachowy.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska: brzeczenie
16 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
BRZĘCZENIE W USZACH (uszne)


Explanation:
TAK BYM TO NAZWALA.
to jest szum w uszach lub uchu (moze to dotyczyc jednego ucha)o roznym zabarwieniu i roznej glosnosci.

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723