KudoZ home » English to Polish » Medical

paracortical

Polish translation: Część przykorowa węzła limfatycznego (chłonnego)


20:08 Dec 15, 2003
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: paracortical
Endogenous avidin-binding activity (EABA) has been noted in frozen sections of liver (entire hepatic nodule) and kidney (tubular epithelium), as well as in frozen and formalin-fixed lymphoid tissue (paracortical)
Jakub Szacki
Poland
Polish translation:Część przykorowa węzła limfatycznego (chłonnego)
Explanation:
Histologia W.Sawicki. Część przykorowa (paracortex) [wezla chlonnego] sklada sie z gesto ulozonych limfocytow lezacych miedzy grudkami limfatycznymi oraz miedzy kora a rdzeniem. (...) zwana również strefą grasiczozależną.
Selected response from:

Michal Zablocki
Grading comment
Dzieki. JS
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Część przykorowa węzła limfatycznego (chłonnego)
Michal Zablocki
3okołokorowa
leff


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
okołokorowa


Explanation:
ponieważ chodzi tu o tkankę, to chyba 'okołokorowa' będzie odpowiednikiem.

Co prawda spotyka się tłumaczenia 'cortical' jako 'kortykalny', ale 'parakortykalnego' nie znalazłem.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  WaldekP
10 mins

disagree  Michal Zablocki: chodzi o węzeł chłonny
47 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Część przykorowa węzła limfatycznego (chłonnego)


Explanation:
Histologia W.Sawicki. Część przykorowa (paracortex) [wezla chlonnego] sklada sie z gesto ulozonych limfocytow lezacych miedzy grudkami limfatycznymi oraz miedzy kora a rdzeniem. (...) zwana również strefą grasiczozależną.

Michal Zablocki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 105
Grading comment
Dzieki. JS