KudoZ home » English to Polish » Medical

tightness in the chest

Polish translation: uczucie ucisku w klatce piersiowej


11:16 Jan 15, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: tightness in the chest
duszności czy ból w klatce piersiowej a może coś innego?
emis
Polish translation:uczucie ucisku w klatce piersiowej
Explanation:
np.

www.przychodnia.pl/alergia/index23.php3?t=23

www.mp.pl/pulmonologia/show.php?aid=8870

www.esculap.pl/vrep/IMIGRAN_06.html

www2.gazeta.pl/zdrowie/1,28580,93421.html

www.pfm.pl/u235/navi/182878/back/6623

Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2uczucie ucisku w klatce piersiowejxxxOTMed
4 +2ucisk...anglista
5uczucie ściskania w klatce piersiowej (=stenokardia)
Pawel Baka
3ściskanie w klatce piersiowej
leff
2dusznosć w klatce piersiowejmagdat


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dusznosć w klatce piersiowej


Explanation:
z DPSI course notes

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 11:20:05 (GMT)
--------------------------------------------------

tak jak zreszta mowiłas

magdat
PRO pts in pair: 52

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ucisk...


Explanation:
...

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kterelak: to chyba najlepsze
2 hrs

agree  MonikaSojka
10 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ściskanie w klatce piersiowej


Explanation:
"Ból zamostkowy, ból, pieczenie lub ściskanie w klatce piersiowej."


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/0135c8.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
uczucie ucisku w klatce piersiowej


Explanation:
np.

www.przychodnia.pl/alergia/index23.php3?t=23

www.mp.pl/pulmonologia/show.php?aid=8870

www.esculap.pl/vrep/IMIGRAN_06.html

www2.gazeta.pl/zdrowie/1,28580,93421.html

www.pfm.pl/u235/navi/182878/back/6623



xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564
Grading comment
dziękuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JanuszF: Zgadzam się w całej rozciągłości.
1 hr

agree  anglista
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
uczucie ściskania w klatce piersiowej (=stenokardia)


Explanation:
duszność (shortness of breath, dyspnoea) to subiektywne uczucie braku powietrza, ból w klatce piersiowej to ból w klatce piersiowej (chest pain)

Pawel Baka
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1758