KudoZ home » English to Polish » Medical

80 % end heart rate calculations

Polish translation: 80% wartości maksymalnej częstości akcji serca

15:43 Jan 27, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: 80 % end heart rate calculations
odnosi sie to do roznych cwiczen, sprawdzajacych sprawnosc fizyczna i czynniki ryzyka zachorowalnosci na choroby serca u pacjentow. Wiem, ze chodzi o obliczenia czestosci akcji serca ale do czego sie ma to 80%?
MonikaSojka
United Kingdom
Polish translation:80% wartości maksymalnej częstości akcji serca
Explanation:
Prawdopodobnie chodzi o to - nie wiem jaki dokładnie jest kontekst, maksymalną częstość akcji serca oblicza się: 220-wiek w latach. Podaj proszę trochę więcej kontekstu.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 16 mins (2004-01-27 17:00:15 GMT)
--------------------------------------------------

Czy ma to może związek z wysiłkowym EKG? Może chodzi o 80% wartośi częstości akcji serca przy której pacjent przerwał badanie. Cytuję: Wysiłek przerywa się w sposób bezwzględny jeżeli badany osiągnie przewidywaną dla jego wieku wartość tętna maksymalnego. W niektórych przypadkach próbę przerywa się przy osiągnięciu przez pacjenta 85% maksymalnej częstości rytmu serca, jest to: przewidywana submaksymalna częstość rytmu serca, która wynosi 85% maksymalnej częstości serca. Koniec cytatu.
Selected response from:

JanuszF
Grading comment
zdaje sie, ze tak to wlasnie bedzie. dziekuje serdecznie
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
380% wartości maksymalnej częstości akcji serca
JanuszF
3obliczanie gornego progu pulsu (akcji serca)
Zhaba


Discussion entries: 1





  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obliczanie gornego progu pulsu (akcji serca)


Explanation:
...there are formulas indicating reasonable training zones for for the majority of fit people. [...]
The formula works as follows:
subtract the age of interest fron 220;
65% of that value is the low end of the training zone range and 80% of that value is the high end.

http://216.239.59.104/search?q=cache:oC-aYuAvyUoJ:www.cs.vir...


    Reference: http://www.sportus.compl/sigma
Zhaba
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 71

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
80% wartości maksymalnej częstości akcji serca


Explanation:
Prawdopodobnie chodzi o to - nie wiem jaki dokładnie jest kontekst, maksymalną częstość akcji serca oblicza się: 220-wiek w latach. Podaj proszę trochę więcej kontekstu.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 16 mins (2004-01-27 17:00:15 GMT)
--------------------------------------------------

Czy ma to może związek z wysiłkowym EKG? Może chodzi o 80% wartośi częstości akcji serca przy której pacjent przerwał badanie. Cytuję: Wysiłek przerywa się w sposób bezwzględny jeżeli badany osiągnie przewidywaną dla jego wieku wartość tętna maksymalnego. W niektórych przypadkach próbę przerywa się przy osiągnięciu przez pacjenta 85% maksymalnej częstości rytmu serca, jest to: przewidywana submaksymalna częstość rytmu serca, która wynosi 85% maksymalnej częstości serca. Koniec cytatu.


    Reference: http://www.schudnij.pl/tematy/aktywnosc.html
JanuszF
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 266
Grading comment
zdaje sie, ze tak to wlasnie bedzie. dziekuje serdecznie