KudoZ home » English to Polish » Medical

biosensing

Polish translation: biosensing technology = technologia biosensorów


06:10 Oct 16, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: biosensing
A company dedicated to providing advanced biosensing technologies.
kgas
Polish translation:biosensing technology = technologia biosensorów
Explanation:
Biosensory, bioczujniki, czujniki biologiczne, urządzenia stosowane w analityce medycznej, biotechnologii, ochronie środowiska w celu wykrycia lub oznaczenia ilościowego określonych substancji w badanym materiale (np. metabolitów w płynach ustrojowych).

Stanowią połączenie obiektów biologicznie aktywnych (np. enzym, przeciwciała monoklonalne) z czujnikiem, przetwarzającym efekt towarzyszący reakcji chemicznej na sygnał analityczny (elektroda szklana, optoda, czujniki fali odbitej, piezoelektryczne czujniki masy, termistor, tranzystor polowy). Przykładem bioczujników jest elektroda szklana z immobilizowaną warstwą ureazy na powierzchni, która służy do oznaczania mocznika.

http://wiem.onet.pl/wiem/013a1c.html

JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Dziekuje za wyczerpujaca informacje!

kgas
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(technologie) czujników biologicznych
Robert Pranagal
5technologia czujnikow biologicznych /technologia biosensorow
Natalie
4biosensing technology = technologia biosensorówJacek Krankowski


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biosensing technology = technologia biosensorów


Explanation:
Biosensory, bioczujniki, czujniki biologiczne, urządzenia stosowane w analityce medycznej, biotechnologii, ochronie środowiska w celu wykrycia lub oznaczenia ilościowego określonych substancji w badanym materiale (np. metabolitów w płynach ustrojowych).

Stanowią połączenie obiektów biologicznie aktywnych (np. enzym, przeciwciała monoklonalne) z czujnikiem, przetwarzającym efekt towarzyszący reakcji chemicznej na sygnał analityczny (elektroda szklana, optoda, czujniki fali odbitej, piezoelektryczne czujniki masy, termistor, tranzystor polowy). Przykładem bioczujników jest elektroda szklana z immobilizowaną warstwą ureazy na powierzchni, która służy do oznaczania mocznika.

http://wiem.onet.pl/wiem/013a1c.html

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Dziekuje za wyczerpujaca informacje!

kgas

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
technologia czujnikow biologicznych /technologia biosensorow


Explanation:
biosensor = czujnik biologiczny = bio-czujnik

biosensor, Czujnik biologiczny. ...
http://www.ptbioch.edu.pl/html/b.htm

PTBioch Leksykon On-Line
... biomass *, ... bioprocess *, # bioproces lub proces biologiczny. biosensor *, #
czujnik biologiczny lub bio-czujnik. biosurfactant *, # detergent biologiczny. ...
arete.ibb.waw.pl/html/leksykon/cd_rom_report_en?nazwa_angielska=b&query_start

LUB technologia biosensorow:

Biosensor – system rozpoznania łšczšcy
elementy biologiczne (np. enzymy, przeciwciała) i elementy elektroniki ...
www.infogmo.edu.pl/book/r7.htm

Biosensor do szybkiej diagnozy Meningitis. Małe, średnie przedsiębiorstwo,
które wykona urządzenie elektroniczne do kontroli biosensoru oraz ...
www.amu.edu.pl/fundacja/granty/arch_ge/9/oferty9.htm

.. W opisywanym artykule wykorzystano niezmodyfikowane białko wišżšce maltozę,
uzyskujšc biosensor maltozowy, jak również to samo białko zmodyfikowane ...
www.biotechnologia.com.pl/nauka/przegl_art.htm



Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(technologie) czujników biologicznych


Explanation:
BIOSENSOR = CZUJNIK BIOLOGICZNY
(Dictionary of Science and Technology)

BIOSENSING TECHNOLOGY = TECHNOLOGIA CZUJNIKÓW BIOLOGICZNYCH


    Dictionary of Science and Technology
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167