KudoZ home » English to Polish » Medical

site-directed ....

Polish translation: mutageneza sterowana / ukierunkowana


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:site-directed mutagenesis
Polish translation:mutageneza sterowana / ukierunkowana
Entered by: Hanna Burdon

03:50 Oct 17, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: site-directed ....
... particularly when coupled with information form X-ray diffraction and, when possible, site-directed mutagenesis.
kgas
mutageneza sterowana / ukierunkowana
Explanation:
Opracowano także techniki umożliwiaj±ce wprowadzenie precyzyjnych zmian w okre¶lonych pozycjach nici DNA. Jest to tzw. ukierunkowana mutageneza. Można dzięki temu poznać funkcje genu badaj±c efekt zast±pienia w organizmie genu dzikiego przez gen zmutowany lub też przeprowadzić szczegółow± analizę funkcjonaln± i poznać miejsce położenia sekwencji nukleotydowych odpowiedzialnych za regulację ekspresji.
http://www.ibb.waw.pl/bmwi/podrek/biotech/biotech0.html

A Brief Description of Site-Directed Mutagenesis
http://www.che.utoledo.edu/nadarajah/webpages/mutagene.htm
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Dziekuje za wyczerpujaco informacje!

kgas
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5mutageneza sterowana /mutageneza ukierunkowana
Natalie
4mutageneza sterowana / ukierunkowana
Hanna Burdon


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
mutageneza sterowana /mutageneza ukierunkowana


Explanation:
mutageneza sterowana lub mutageneza
ukierunkowana
http://arete.ibb.waw.pl/html/leksykon/cd_rom_report_en?nazwa...

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 2529

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mutageneza sterowana / ukierunkowana


Explanation:
Opracowano także techniki umożliwiaj±ce wprowadzenie precyzyjnych zmian w okre¶lonych pozycjach nici DNA. Jest to tzw. ukierunkowana mutageneza. Można dzięki temu poznać funkcje genu badaj±c efekt zast±pienia w organizmie genu dzikiego przez gen zmutowany lub też przeprowadzić szczegółow± analizę funkcjonaln± i poznać miejsce położenia sekwencji nukleotydowych odpowiedzialnych za regulację ekspresji.
http://www.ibb.waw.pl/bmwi/podrek/biotech/biotech0.html

A Brief Description of Site-Directed Mutagenesis
http://www.che.utoledo.edu/nadarajah/webpages/mutagene.htm


    Reference: http://arete.ibb.waw.pl/html/leksykon/cd_rom_report_pl?nazwa...
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
Dziekuje za wyczerpujaco informacje!

kgas