cerebral vascular event.

Polish translation: incydent naczyniowo-mózgowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cerebral vascular event.
Polish translation:incydent naczyniowo-mózgowy
Entered by: marzena l

17:41 Apr 26, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: cerebral vascular event.
Cause of death: cerebral vasclar event
marzena l
Poland
incydent naczyniowo-mózgowy
Explanation:
a. incydent mózgowy pochodzenia naczyniowego albo wręcz incydent mózgowy ale ostatnia nazwa brzmi zbyt wieloznacznie IMHO

tak się ogólnie określa nagłe niekorzystne zdarzenia ze strony poszczególnych układów (cardiovascular event - incydent wieńcowy)
zob.
www.udarmozgu.pl/dla_lekarzy/obecny_stan.html
www.mp.pl/artykuly/?aid=15659&spec=95
www.mp.pl/artykuly/?aid=14583
www.terapia.com.pl/archiwum/ pub.html?pub=703&edition=40
www.esculap.pl/NEU/pub.html?pub=645
www.lodzkie.pl/lodzkie/zdrowie/ prezentacja_szpitali/jednostka_04/
www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more2971b.php ...
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dziękuję, choć kolega wyżej też dobrze podpowiada
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5incydent naczyniowo-mózgowy
xxxOTMed
4epizod mózgowo-naczyniowy
Szymon Cegielka


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
epizod mózgowo-naczyniowy


Explanation:
... epizod mózgowo-naczyniowy. wywołujący następstwa neurologiczne trwające ponad 24.
godziny, obejmujący zakrzepicę, krwawienie lub zator ...
www.nordeazycie.pl/files/wo_nordea_multi_ochrona.pdf

... 4) Udar mózgu - co oznacza epizod mózgowo - naczyniowy wywo∏ujàcy nast´pstwa
neurologiczne trwajàce ponad 24 godziny, obejmujàcy zakrzepic ...
www.andreks.com/ubezp/umodod.pdf



--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-04-26 17:44:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ze świata nauki; 2001-12-19 [MAI]. Epizody mózgowo-naczyniowe u chorych z foramen
ovale i/lub tętniakiem przegrody międzyprzedsionkowej. ...
www.esculap.pl/main/news.html?news=2931&type=

Szymon Cegielka
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 117

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Kolejność właściwa, ale w poprawnym zapisie nie powinno być łącznika: incydent/epizod mózgowonaczyniowy.
3950 days

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
incydent naczyniowo-mózgowy


Explanation:
a. incydent mózgowy pochodzenia naczyniowego albo wręcz incydent mózgowy ale ostatnia nazwa brzmi zbyt wieloznacznie IMHO

tak się ogólnie określa nagłe niekorzystne zdarzenia ze strony poszczególnych układów (cardiovascular event - incydent wieńcowy)
zob.
www.udarmozgu.pl/dla_lekarzy/obecny_stan.html
www.mp.pl/artykuly/?aid=15659&spec=95
www.mp.pl/artykuly/?aid=14583
www.terapia.com.pl/archiwum/ pub.html?pub=703&edition=40
www.esculap.pl/NEU/pub.html?pub=645
www.lodzkie.pl/lodzkie/zdrowie/ prezentacja_szpitali/jednostka_04/
www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more2971b.php ...


xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Dziękuję, choć kolega wyżej też dobrze podpowiada

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
27 mins

disagree  Polangmar: Przymiotnik od "naczynia mózgowe" brzmi "mózgowonaczyniowy" (jak cywilnoprawny od "prawo cywilne", powietrznodesantowy od "desant powietrzny", czy wreszcie łącznotkankowy od "tkanka łączna").
3950 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search