KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

infrapopliteal lesion

Polish translation: niżej


22:02 May 17, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Vascular surgery
English term or phrase: infrapopliteal lesion
Use of stents in infrapopliteal lesions
Jabberwock
Poland
Polish translation:niżej
Explanation:
zmiany naczyniowe w obrębie przedniej i tylnej tętnicy piszczelowej (albo tętnic piszczelowych)
infrapoliteal - czyli poniżej tętnicy podkolanowej (poniżej miejsca gdzie się rozdziela)
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję! Nie znaczy to, że druga odpowiedź była nieodpowiednia, wręcz przeciwnie, ale artykuł tu podany okazał się bardzo przydatny!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zmiany chorobowe tętnic położonych dystalnie od tętnicy podkolanowejxxxOTMed
4niżej
Michal Berski


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niżej


Explanation:
zmiany naczyniowe w obrębie przedniej i tylnej tętnicy piszczelowej (albo tętnic piszczelowych)
infrapoliteal - czyli poniżej tętnicy podkolanowej (poniżej miejsca gdzie się rozdziela)


    Reference: http://www.biomedcentral.com/1523-3839/3/100
Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1742
Grading comment
Bardzo dziękuję! Nie znaczy to, że druga odpowiedź była nieodpowiednia, wręcz przeciwnie, ale artykuł tu podany okazał się bardzo przydatny!

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmiany chorobowe tętnic położonych dystalnie od tętnicy podkolanowej


Explanation:
konkretnie chodzi o zwężenia tych tętnic.
Zob np. www.mp.pl/artykuly/?aid=12172

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2005-05-22 18:24:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Komentarz po ocenie, dla przeglądających glosariusz w przyszłości. Moim zdaniem wybrano niewłaściwą odpowiedź - w internecie jest sporo linków, w których wyszczególnia się zmiany w tętnicach infrapopliteal *oraz* tętnicach piszczelowych

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497