KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

mononuclear cell leukemia

Polish translation: białaczka z komórek jednojądrzastych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mononuclear cell leukemia
Polish translation:białaczka z komórek jednojądrzastych
Entered by: Michal Berski

17:45 Jun 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: mononuclear cell leukemia
Choroba, na którą chorują szczury doświadczalne
Michal Berski
Poland
p. niżej
Explanation:
nawet przez analogię do ludzi. Mononuclear cells to s± zwykle duże limfocyty, czyli komórki jednoj±drzaste krwi, w przeciwieństwie do "polynuclear" czyli granulocytów. Zatem moim zdaniem (i p. też link=large granular cell lymphatic leukemia), jest to rodzaj białaczki limfatycznej. Możesz albo dać białaczka z komórek jednoj±drzastych, albo białaczka z obecno¶ci± dużych limfocytów z ziarnisto¶ciami (ziarnistych).
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Dzięki, wybrałem krótszą wersję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4p. niżej
Piotr Sawiec
2białaczka monocytowaInfotradus
1 -1mononukleoza
Rafal Korycinski


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
mononukleoza


Explanation:
Zastrzegam, że nie znam się na terminologii medycznej. Ponadto, mononukleoza to choroba podobna w objawch do leukemii, nie jest to białaczka.

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2005-06-15 18:40:36 GMT)
--------------------------------------------------

P.S. U ludzi przyczyną mononukleozy jest nadmiar antybiotyków, który prowadzi do znacznego spadku odporności.

Rafal Korycinski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 82

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Sawiec: nie, objawy s± tylko pozornie zbliżone do białaczki, jest to choroba zakaĽna, wirusowa i nie ma nic wspólnego z zażywaniem antybiotyków i spadkiem odporno¶ci. Po prostu podatni ludzie na ni± choruj± po kontakcie z chory, tu chodzi o prawdziw± białaczkę
30 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
p. niżej


Explanation:
nawet przez analogię do ludzi. Mononuclear cells to s± zwykle duże limfocyty, czyli komórki jednoj±drzaste krwi, w przeciwieństwie do "polynuclear" czyli granulocytów. Zatem moim zdaniem (i p. też link=large granular cell lymphatic leukemia), jest to rodzaj białaczki limfatycznej. Możesz albo dać białaczka z komórek jednoj±drzastych, albo białaczka z obecno¶ci± dużych limfocytów z ziarnisto¶ciami (ziarnistych).


    Reference: http://www.epa.gov/ncea/pdfs/lympho.pdf
    Reference: http://toxsci.oxfordjournals.org/cgi/content/full/55/1/195
Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189
Grading comment
Dzięki, wybrałem krótszą wersję

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
białaczka monocytowa


Explanation:
niestety trudno znaleźć odnośniki do tej choroby

Infotradus
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19