KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

speech recognition

Polish translation: rozpoznawanie mowy


18:51 Mar 10, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / speech audiometry
English term or phrase: speech recognition
Speech audiometry
If significant hearing loss is detected, additional tests, such as ***speech recognition***, may be conducted.
• Their role is to assess the ability of the person with impaired hearing to maintain normal social contact though speech.
• Difficulty in verbal communication usually occurs when hearing loss exceeds 40 dB.
tabor
Poland
Polish translation:rozpoznawanie mowy
Explanation:
http://tinyurl.com/yqwxbz

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-03-10 19:04:34 GMT)
--------------------------------------------------

No coś TY?
ja się często mylę ale tego akurat jestem pewna
Zobacz

http://tinyurl.com/29mrza
Selected response from:

bartek
Grading comment
dziękuję bardzo bartkowi, dziękuję bajbusowi i Piotrowi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6rozpoznawanie mowy
bartek
4rozpoznawanie (mówionych) słów
Piotr Sawiec
3rozróżnianie dźwięków mowy
bajbus


Discussion entries: 4





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
rozpoznawanie mowy


Explanation:
http://tinyurl.com/yqwxbz

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-03-10 19:04:34 GMT)
--------------------------------------------------

No coś TY?
ja się często mylę ale tego akurat jestem pewna
Zobacz

http://tinyurl.com/29mrza

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 393
Grading comment
dziękuję bardzo bartkowi, dziękuję bajbusowi i Piotrowi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Juszczak
1 min

agree  Maja Źróbecka, MITI
16 mins

agree  Magdalena Wysztygiel
29 mins

agree  inmb
29 mins

agree  Paweł Sachse
54 mins

agree  Katarzyna Kolenda
5 days

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rozróżnianie dźwięków mowy


Explanation:
http://www.atrixa.republika.pl/sluch.html

Może tak?

bajbus
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rozpoznawanie (mówionych) słów


Explanation:
jeżeli jest to badanie słuchu, to sprawdza się po prostu, czy pacjent słyszy jakie słowa były wypowiedziane, nie czy je rozpoznaje. W kontekście systemów komputerowych idea jest nieco inna, i w nich nazywa się to faktycznie rozpoznawaniem mowy. W badaniu słuchu pacjent musi usłyszeć słowo i je powtórzyć, zatem nie chodzi o rozpoznanie mowy w potocznym tego znaczeniu, tylko o wyraźne słyszenie słów

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-10 21:01:38 GMT)
--------------------------------------------------

zastanawiałem się jeszcze nad "rozumienie słów", ale tutaj mówilibyśmy o wyższych funkcjach psychicznych, czyli rozumieniu ich znaczenia

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189