KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

reductionism

Polish translation: redukcjonizm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reductionism
Polish translation:redukcjonizm
Entered by: Tomasz Kucmin

16:02 Oct 26, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: reductionism
Problem stanowi całe zdanie.

But being holistic must sometimes give ground to reductionism, for diagnosis is the best tool we have to help our patients.

Jak to w tym kontekście rozumieć. Wszystkie słowa jasne tylko sens niejasny. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
Tomasz Kucmin
redukcjonizm
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2007-10-26 16:05:03 GMT)
--------------------------------------------------

Aby więc medycyna mogła stać się w pew-nym momencie nauką, sama nauka musi wypracować metody, które wyjdą poza "redukcjonizm"

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-10-26 16:07:48 GMT)
--------------------------------------------------

www.open-mind.pl/Ideas/Open_right.php

www.pthk.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=57&It...

www.liderzymedycyny.pl/showpdf.php?article_id=6487&filename...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-10-26 16:08:48 GMT)
--------------------------------------------------

W dziewiętnastowiecznej medycynie prąd zwany redukcjonizmem oraz wyodrębnienie się specjalizacji usunęły lekarza rodzinnego w cień. Próby przywrócenia jego roli pojawiły się wraz z rozwojem ubezpieczeń zdrowotnych, a potem kas chorych. Druga połowa XX w. to znów rozkwit medycyny rodzinnej w Europie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days30 mins (2007-10-29 16:32:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję!
Selected response from:

EnglishDirect
Grading comment
Dziękuję za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3redukcjonizm
EnglishDirect
3podejście analitycznePolangmar


  

Answers


1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podejście analityczne


Explanation:
Przeciwieństwo podejścia syntetycznego, holistycznego. Diagnoza musi obejmować poszczególne zagadnienia oddzielnie, gdyż czasami jest to najlepszy sposób na udzielenie pacjentowi pomocy.
Podejście holistyczne musi być czasami zastąpione redukcjonistycznym, gdyż analityczna diagnoza jest...

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1652

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
redukcjonizm


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2007-10-26 16:05:03 GMT)
--------------------------------------------------

Aby więc medycyna mogła stać się w pew-nym momencie nauką, sama nauka musi wypracować metody, które wyjdą poza "redukcjonizm"

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-10-26 16:07:48 GMT)
--------------------------------------------------

www.open-mind.pl/Ideas/Open_right.php

www.pthk.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=57&It...

www.liderzymedycyny.pl/showpdf.php?article_id=6487&filename...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-10-26 16:08:48 GMT)
--------------------------------------------------

W dziewiętnastowiecznej medycynie prąd zwany redukcjonizmem oraz wyodrębnienie się specjalizacji usunęły lekarza rodzinnego w cień. Próby przywrócenia jego roli pojawiły się wraz z rozwojem ubezpieczeń zdrowotnych, a potem kas chorych. Druga połowa XX w. to znów rozkwit medycyny rodzinnej w Europie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days30 mins (2007-10-29 16:32:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję!

EnglishDirect
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Dziękuję za pomoc.