KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

primary pump failure

Polish translation: upośledzenie czynności serca jako pompy


13:43 Oct 30, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / kardiologia
English term or phrase: primary pump failure
•Consider mechanical support such as IABP if primary pump failure is suspected, particularly if urine output is declining
Michal Berski
Poland
Polish translation:upośledzenie czynności serca jako pompy
Explanation:
Sam się zastanawiam, czemu po prostu nie napisał autor heart failure...
Selected response from:

Pawel Baka
Poland
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3upośledzenie czynności serca jako pompy
Pawel Baka
3awaria głównej pompy (dializowej)Jacek twardowski


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
upośledzenie czynności serca jako pompy


Explanation:
Sam się zastanawiam, czemu po prostu nie napisał autor heart failure...

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1177
Grading comment
Dzięki
Notes to answerer
Asker: No właśnie stąd dla mnie zagwozdka


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Wysztygiel
1 hr

agree  M_Stojek: Może w odróżnieniu od niewydolności rozkurczowej?
2 hrs

agree  redoktor: i różnych innych przyczyn niewydolności krążenia
9 hrs

3 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
awaria głównej pompy (dializowej)


Explanation:
Prawdopodobnie chodzi o hemodializę krwi, w której stosowana jest elektryczna pompa - tutaj nazwana główną. To ona ma być zastąpiona pompą IABP (intra-aortic balloon pump).
Pod poniższym linkiem można znaleźć artykuł o interferencji obu pomp.


    Reference: http://www.asaiojournal.com/pt/re/asaio/abstract.00002480-20...
Jacek twardowski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Niestety, zupełnie nie o to chodzi