KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

impaction

Polish translation: wklinowanie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:impaction
Polish translation:wklinowanie
Entered by: Magdalena Wysztygiel

09:45 Nov 9, 2007
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / ortopedia
English term or phrase: impaction
rzecz dotyczy złamania klinowego przedniego kręgu szyjnego.

These anterior compressive forces are sometimes sufficient to cause impaction of one vertebra by adjacent vertebrae
Michal Berski
Poland
wklinowanie
Explanation:
Siły działające podczas złamania mogą spowodować wklinowanie złamanego klinowo kręgu pomiędzy sąsiadujące kręgi.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-11-09 11:16:12 GMT)
--------------------------------------------------

Tak, ale może się poruszać względem innych. W przypadku wklinowania ruch taki jest niemożliwy.
Selected response from:

Magdalena Wysztygiel
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wklinowanie
Magdalena Wysztygiel
2unieruchomienie
Piotr Sawiec


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
unieruchomienie


Explanation:
uwięzienie, ale daleko mi do speca w tej dziedzinie, może Grzegorz coś wymyśli

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wklinowanie


Explanation:
Siły działające podczas złamania mogą spowodować wklinowanie złamanego klinowo kręgu pomiędzy sąsiadujące kręgi.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2007-11-09 11:16:12 GMT)
--------------------------------------------------

Tak, ale może się poruszać względem innych. W przypadku wklinowania ruch taki jest niemożliwy.

Magdalena Wysztygiel
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1078
Grading comment
Dzięki
Notes to answerer
Asker: Też o tym myślałem, ale przecież krąg już z natury jest niejako wklinowany między sąsiednie.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  redoktor: wklinowanie w sensie "klinowate zgniecenie" (nie wiem, jak to inaczej określić); a czy nie można po prostu powiedzieć "złamanie klinowe"?
5 hrs
  -> złamanie klinowe nie musi być wklinowane! może zaklinowane będzie brzmiało lepiej?

agree  xxxOTMed: Ortopedzi nazywają to "zaklinowanie odłamów złamania". Wklinowanie też się chyba mówi, ale rzadziej.
9 hrs