KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

oral injury

Polish translation: uszkodzenia w obrębie jamy ustnej


13:02 Jul 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / terminologia karnistyczno-policyjna
English term or phrase: oral injury
CUTS, BRUISES, WELTS, ABRASIONS & "ORAL INJURY" - Allegation of Harm, w dokumentacji policyjnej. Koniec kontekstu.

Nie chodzi chyba o "napaść słowną"??? Ofiara faktycznie miała otarcia naskórka na szyi i posiniaczenie ogólne (żadnych ran jamy ustnej - przynajmniej nie w tej części dokumentu, którą dotychczas przeczytałem), ale do sprzeczki też tam doszło, jak wynika z raportu.

No głupi jestem zupełnie... :-o

TIA!

Rafał
Rafal Piotrowski
Poland
Polish translation:uszkodzenia w obrębie jamy ustnej
Explanation:
Czemu w obrębie? No bo jak tu obrazić jamę. Pamiętam ze studiów dyskusje o tym czy istnieją choroby jamy, która ex definitione jest pustą przestrzenią i do dziś pozostałem zwolennikiem dosłownego traktowania jam :-)

nie nie sadzę żeby oral injury można było interpretować w kierunku verbal abuse.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2008-07-09 13:49:21 GMT)
--------------------------------------------------

Nie uszkodzenia - obrażenia w obrębie
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Jednak Grzegorz. Wszystkim BAARDZO dziękuję, i przepraszam za zawracanie gitary. Mam słabszy dzień.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3uszkodzenia w obrębie jamy ustnejxxxOTMed
5obrażenia oralne
Andrew Stanleyson
4 +1obrażenia lub uszkodzenia jamy ustnej
Miłosz Sliwa
2 +1obrazenia jamy ustnej
Miroslawa Jodlowiec


Discussion entries: 7





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
obrazenia jamy ustnej


Explanation:
moze tak?

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  motyl
24 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
obrażenia lub uszkodzenia jamy ustnej


Explanation:
IMO


    Reference: http://www.oregon.gov/DHS/ph/oralhealth/care/injury.shtml
Miłosz Sliwa
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luciano Eduardo de Oliveira
4 mins

neutral  Andrew Stanleyson: wg askera powinno być: "uszkodzenia ustne" w "...", a więc/....
1 hr

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
obrażenia oralne


Explanation:
no tak, tak, a jak

Andrew Stanleyson
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
uszkodzenia w obrębie jamy ustnej


Explanation:
Czemu w obrębie? No bo jak tu obrazić jamę. Pamiętam ze studiów dyskusje o tym czy istnieją choroby jamy, która ex definitione jest pustą przestrzenią i do dziś pozostałem zwolennikiem dosłownego traktowania jam :-)

nie nie sadzę żeby oral injury można było interpretować w kierunku verbal abuse.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2008-07-09 13:49:21 GMT)
--------------------------------------------------

Nie uszkodzenia - obrażenia w obrębie

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Jednak Grzegorz. Wszystkim BAARDZO dziękuję, i przepraszam za zawracanie gitary. Mam słabszy dzień.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Sawiec: to tez mój typ, chociaż mamy choroby jamy ustnej, higienę jamy ustnej i to nawet w uczonych podręcznikach/ może obrażenia lepiej by brzmiało
17 mins
  -> Dzięki - no właśnie "higiena jamy" nie wyklucza brudnych zębów. Oczywiście obrażenia lepiej, nie zdążyłem zmienić przed wysłaniem.

agree  smerfetka1: może być również "obrażenia", a ja bardzo lubię " w obrębie"
39 mins

agree  Andrew Stanleyson: No to, Panie Doc, Pław śię w nauce, nie semantologii.
1 hr